Техавто

Mercedes-Benz представи електрифицираната серия лимузини C-класа

Владимир Владков

Всички нови модели на една от най-големите серии на Mercedes-Benz - C-класа, са електрифицирани, като включва както plug-in хибриди, така и меки хибриди с вградена 48-волтова технология със стартер-генератор. Чрез високоефективната батерия електрическият пробег на plug-in хибрида достига 100 километра (според новия стандарт WLTP). Същевременно новите автомобили C-класа са оборудвани с второто поколение на инфоразвлекателната система MBUX, разработена в София от Visteon България.

Интериорът на автомобила става още по-дигитален и интелигентен, като вградените LCD екрани улесняват управлението на автомобила и дават достъп до редица комфортни функции. Дисплеят на шофьора и медийният дисплей предлагат цялостно, естетично изживяване. Информацията се представя по ясно структуриран начин. Същевременно видът на екраните може да бъде настроен с 3 стила - дискретен, спортен и класически, има и 3 режима - навигация, помощ и сервиз.

Интериорът включва някои акценти от новата S-класа, но със по-спортен привкус. Арматурното табло е разделено на горна и долна част: подобно на крило с нови кръгли вентилационни отвори, напомнящи за двигателите на самолетите. Зоната на водача разполага с LCD екран с висока резолюция. Централният дисплей е портретно ориентиран сензорен екран, като редица функции на автомобила могат да се контролират чрез него.

Видеоизображение с добавена реалност е на разположение като допълнително оборудване за моделите от C-класата. Камерата регистрира заобикалящата среда пред автомобила, като движещите се изображения се показват на централния дисплей. Върху видео картината се наслагват виртуални обекти, информация и маркери. Те включват пътни знаци, насочващи стрелки, препоръки за промяна на лентата, дори номерата на къщите. "Това може да направи навигацията много по-лесна, особено в градските райони", обясняват от Силвър Стар Моторс, официален представител на немския концерн Daimler за България за марките Mercedes-Benz, SETRA, FUSO и Unimog. Цветен "head-up" дисплей може да бъде поръчан като допълнително оборудване. Чрез него водачът вижда виртуално изображение с размери 9 x 3 инча (приблизително 23 x 8 см) над капака на колата на разстояние от около 4,5 м.

Mercedes-Benz представи електрифицираната серия лимузини C-класа

© Mercedes-Benz


Скенерът за пръстови отпечатъци е разположен под централния дисплей, осигурявайки бърз, сигурен и удобен достъп на потребителите до системата MBUX. По този начин личните настройки и данни, като например скорошни дестинации, записи в бизнес календара или e-поща са добре защитени.

Mercedes-Benz представи електрифицираната серия лимузини C-класа

© Mercedes-Benz


Други технически подобрения в новата C-класа на Mercedes-Benz включват допълнителни характеристики като DIGITAL LIGHT и завиваща задната ос. Серийно автомобилите C-класа са оборудвани с фарове LED High Performance. Системата DIGITAL LIGHT, позната от новата S-класа на германската марка, е налична като опция. "Тази революционна технология позволява множество нови функции, например прожектиране на предупредителни символи върху пътя отпред", обясняват от Силвър Стар Моторс. DIGITAL LIGHT има вграден модул с 3 изключително мощни светодиода във всеки фар, чиято светлина е пречупена и насочена от 1,3 милиона микро огледала. Така резолюцията е повече от 2,6 милиона пиксела.

Луксозните лимузини могат да бъдат поръчани от края на март и ще пристигнат в шоурумите на Mercedes-Benz у нас през лятото на 2021 г., допълват от Силвър Стар Моторс.

Електрифицирани четирицилиндрови двигатели
Благодарение на систематичната електрификация и интелигентното намаляване на работния обем C-класата поставя нови стандарти за ефективност, внедрявайки четирицилиндровите агрегати от сегашната фамилия модулни двигатели на Mercedes-Benz. В допълнение към турбокомпресора, дизеловите и бензиновите двигатели вече разчитат и на вграден стартер-генератор (ISG) за интелигентна помощ при ниски обороти на двигателя като мек хибрид от второ поколение. ISG използва 48-волтова бордова електрическа система, която осигурява функции като плъзгане (движение по инерция с изключен двигател), подпомагане на динамиката и рекуперация на енергията, като всичко това осигурява значителна икономия на гориво. "Двигателите стартират много бързо и удобно в резултат на това, че функцията старт/стоп е почти толкова незабележима за водача, колкото и преходът от режим "плъзгане" с изключен двигател до силно ускорение, обясняват от официалния представител на марката. - При работа на празен ход интелигентното взаимодействие между стартер-генератора ISG и двигателя с вътрешно горене осигурява изключително гладко движение."

Първият дизелов двигател с интегриран стартер-генератор е новият OM 654 М, който разполага с 48-волтова частична бордова електрическа система. Заедно с електрификацията, която включва и използването на електрически компресор за климатичната инсталация, производителността достига до 195 кВт. Четирицилиндровите бензинови двигатели също са с вградено второ поколение ISG с допълнителна мощност до 15 кВт и 200 Нм допълнителен въртящ момент.

И plug-in хибриди
Скоро ще се появи и четвъртото поколение plug-in хибриди на С-класата, обещават от германската компания. Електрификацията на модела прави голяма крачка напред, макар че използва същите базови двигатели. Високоволтовата батерия (HV) е разработена от Mercedes-Benz AG и е с общ капацитет 25,4 кВтч. С електрическа мощност 95 кВт (129 к.с.) и изцяло електрически пробег от около 100 километра (по стандарта WLTP), C-класата може да работи в изцяло електрически режим в много от дните, без да налага използването на двигателя с вътрешно горене. Това е двулитровият вариант на свръхмодерния четирицилиндров двигател М 254. Предстои пускането и на дизелови plug-in хибриди.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X