Техавто

Apple се готви да пусне електромобил през 2024 г.

Александър Главчев

Apple подобрява технологиите си за самоуправляващи се превозни средства и възнамерява да пусне лек автомобил през 2024 г. със собствена революционна технология на батерията, съобщи Reuters.

През 2014 г. компанията стартира секретен автомобилен проект, наречен Titan. За него не се знае почти нищо, като в началото слуховете твърдяха, че Applе разглежда възможността да се ограничи само със софтуерни решения. През 2018 г. ветеранът от Apple Дъг Фийлд, който доскоро работеше в Tesla, беше поканен да действа като куратор на проекта. През 2019 г. той уволни 190 души от предишния екип, след което компанията успя да постигне известен успех и днес, според наличната информация, се стреми да създаде автомобил, въпреки че все още не е обявила публично подобни планове.

Интересно е да се отбележи, че автомобилната цел на Apple контрастира с тези на нейните конкуренти. Waymo от Alphabet например разработи роботизирано такси за превоз на пътници без нужда от водач.

Основно място в стратегията на Apple е новият дизайн на батерията, който може драстично да намали нейната цена и да разшири пробега на автомобила. Компанията планира да използва по-големи "моно-клетки", чрез което се увеличава общият капацитет, традиционни постиган чрез свързване на множество малки елементи. Този дизайн обещава поместване на повече активен материал в съответно по-голям капацитет. В допълнение, Apple обмисля да премине към литиево-железно-фосфатни (LFP) батерии.

Не е ясно кой ще сглобява автомобилите под марката Apple. Закъсненията заради пандемията пък могат да отложат началото на производството до 2025 г. или дори по-нататък. Преди време компанията водеше преговори с Magna International за производството на автомобили, но след това, поради несигурността на плановете, тези преговори бяха прекратени. За да реализиране на печалба, производителите често искат сериозни обеми от продукция, които биха могли да се окажат трудни за Apple, който въпреки цялата си мощ е новак на автомобилния пазар. За да е налице жизнеспособно производство, трябва да сглобяват около 100 000 или дори повече автомобила годишно. За да изпълнят подобен проект участниците в него трябва да се справят с множество проблеми във веригата на доставки, които могат да създадат трудности дори за Apple, въпреки колосалните ѝ финансови ресурси. Компанията произвежда стотици милиони електронни устройства всяка година, с части, поръчвани в различни страни, но никога не е създавала автомобил. На Илон Мъск например му бяха необходими 17 години, преди производството на автомобили на Tesla най-сетне да започне да генерира устойчиви печалби.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X