Нови Технологии

Потребителите искат смарт домове, но не и умни работни места

Мария Динкова

Потребителите искат изкуствен интелект в своите домове, но не и в офисите, показва нов доклад на O'Reilly, съставен на база на проучване сред 2 хил. души.

Данните разкриват, че хората се вълнуват от използването на AI в контекста на умните домове, системите за сигурност, препоръките за пътувания и виртуалните асистенти. Но когато става дума за прилагането на изкуствения интелект в офисите, все още голяма част от тях се притесняват, че машините ще отнемат тяхната работа, пише ITProPortal.

Поради тази причина експертите от O'Reilly препоръчват на разработчиците да се насочат към проекти извън работното място, ако искат в крайна сметка техните решения да се появят и в офисите.

Макар че автоматизацията е най-търсенето AI приложения в професионален контекст, тя се посочва като желана само от 22% от потребителите. Освен това едва 11% от запитаните посочват, че биха искали да използват технологията при взимането на бизнес решения.

Когато става дума за разбиране на приложенията на изкуствения интелект, се оказва, че потребителите са най-запознати с имейл категоризацията, онлайн маркетинга в социалните мрежи и софтуерна за управление на екипите. Също така те очакват в бъдеще технологията да им помага при откриването на измами, както и да намери приложение при автономните превозни средства.

"Разбирането на потребителите за AI все още е силно повлияно от популярната култура, научната фантастика и виртуалните асистенти, които те използват всеки ден. Въпреки това има големи области на препокриване между AI разработчиците и AI потребителите", споделят от O'Reilly.

"Двете група оценяват успеха на технологиите за умен дом и следят развитието на автономните превозни средства отблизо. Именно от тези области зависи капитализирането на популярността на AI решенията", допълват експертите.

Те посочват още, че резултатите са ясен знак за разработчиците да се фокусират върху AI решения за офиса, които предизвикват въображението и създават вълнение.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X