Техавто

Hyundai се насочва към електрическите автомобили

Робърт Христов

Hyundai Motor Co, привърженик на водородните автомобили, планира да въведе две производствени линии с електрически превозни средства (EVs), една през следваща година и друга през 2024 г., става ясно от вътрешен бюлетин, видян от Reuters.

Чунг Ю Сун, лидер на конгломерата на Hyundai Motor Group, включващ и Kia Motors, проведе серия от срещи от май с колегите си от Samsung, LG и SK Group, които правят батерии и електронни части.

Целта на разговорите, които бяха публично обявени, беше Hyundai да се опита да осигури акумулатори в момент на ограничени доставки, тъй като надпреварата при електрическите автомобили се засилва, разкриват няколко източници от индустрията. Тези производители също така снабдяват компании на Tesla , Volkswagen и GM.

Hyundai заяви пред Reuters, че си сътрудничи с корейски доставчици на батерии, за да може ефективно да "увеличи мащаба" на производството на електрически автомобили.

На 14 юли Чунг обяви, че Hyundai Motor Group има за цел да продава 1 милион батерии EV на година и да вземе глобален пазарен дял от над 10% до 2025 г.

Не искаме да повторим историята на Kodak
Вътрешен източник на висока позиция в Hyundai, който отказа да бъде идентифициран поради чувствителността на проблема, заяви, че не са били притеснени по отношение на Tesla, докато компанията от Силициевата долина е произвеждала автомобилите си от висок клас. Това обаче се променя, когато, от Tesla излизат с по-евтиния си Model 3 през 2017 г, което източникът описва като "стратегическа победа".

Нито един традиционен автомобилен производител все още не е успял да настигне Tesla, която запазва предимството си при в батериите на своите автомобили и при софтуерните си технологии.

В допълнение Hyundai може да се сблъска и с други предизвикателства - например съществуват притеснения за загуба на работни места. Електрическите автомобили изискват по-малко компоненти и съответно служители, отколкото бензиновите превозни средства. При Hyundai това отчасти е вярно, защото компанията произвежда редица ключови компоненти за конвенционалните автомобили, докато в момента много части за електрическите превозни средства са възложени на външни изпълнители.

Hyundai заяви, че автомобилостроителите и профсъюзите трябва дa ускорят промените, за да останат жизнеспособни в дългосрочен план. "Ние не сме против бизнеса с електрически автомобили. Kodak фалира, защото се придържаше към филмовите ленти дори когато индустрията се прехвърли към цифровата фотография ", заявяват от профсъюза пред Reuters. "Ние просто искаме да защитим работните места на нашите членове", допълни той.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X