Нови Технологии

Краудсорсинг кампаниите работят по-добре под ръководството на ИИ

Александър Главчев

Изследователи от Южнокалифорнийския университет и Fujitsu Laboratories са анализирали резултатите от кампании в краудсорсинг платформата Amazon Mechanical Turk и считат, че за изпълняване на рутинната работа на високо ниво на работниците трябва да се предоставя повече автономност и ясно задаване на глобална цел.

Платформи като Amazon Mechanical Turk, се използват за несложни, но отнемащи много време задачи, като чистене на данни, обучение на изкуствен интелект (ИИ), модериране на материали в социални мрежи и т.н. В условията на засилваща се безработица, заради спирането на икономиката по време на карантината свързана с Covid-19, такива платформи се очаква да увеличат своята популярност. За управление на работата в тях все по-често се използват инструменти, използващи изкуствен интелект.

Ако монотонната работа има смисъл, например при преброяване на заразени клетки на предметни стъкла за микроскопи работникът може да се чувства съпричастен в борбата с вируса, то производителността бележи ръст. От друга страна обаче в този случай често се стига до преоценка на заразените клетки. Според анализаторите това показва, че дори високата мотивация може да доведе до спад в качеството на резултатите.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X