Нови Технологии

Според анализатори през 2023 г. ще има над 30 милиона умни улични лампи

Владимир Владков

Блестящо бъдеще за глобалната мрежова индустрия през следващите 3 години, главно заради внедряването на LPWA технологии като NB-IoT и LoRa, прогнозира анализ на Berg Insight.

Докладът на анализаторите, които са специализирани в областта на Интернет на нещата (IoT), прогнозира, че интелигентното улично осветление ще нараства много бързо със средногодишен темп (CAGR) от 24,5% за периода 2018 до 2023 г., когато общият брой на умните улични лампи ще надхвърли 31,2 милиона.

Анализът "Smart cities: connected public spaces" отбелязва, че пазарът на умно улично осветление е в период на сериозна трансформация и навлиза в нова ера на конкуренция, в която успехът на доставчиците ще зависи от тяхната способност да се установят като конкурентни доставчици на комуникационни и управляващи платформи за всички устройства в интелигентния град.

В момента различни затворени радиочестотни мрежи обхващат по-голямата част от интелигентните инсталации за улично осветление, но внедряването на широколентови нискоенергийни (LPWA) технологии като NB-IoT и LoRa расте бързо, особено на европейския и азиатския пазар. В България също се изграждат мрежи по тези две технологии.

Инсталирана в света база от умни градски приложения, включително датчици за отпадъци, за паркиране и за осветление.

© Berg Insight

Инсталирана в света база от умни градски приложения, включително датчици за отпадъци, за паркиране и за осветление.


Според Berg, Европа е водещият пазар за умно улично осветление с дял от почти две пети от инсталираната база от лампи. Пазарът се характеризира с по-висока степен на собственост уличното осветление от фирми за комунални услуги, но въпреки това на континента са реализирани някои от най-мащабните проекти в света.

Водещият в света доставчик на умно улично осветление е британската Telensa, която държи 14,4% от глобалната инсталирана база от свързани крайни точки за третото тримесечие на 2019 г. В топ 3 са още Signify и Sensus, като втората фирма стана водещ играч, след като през 2017 г. придоби големия доставчик на умно осветление SELC. Общо трите фирми са доставили една трета от глобалната инсталирана база. Щатската Itron, която е основен доставчик на големия проект в Лондон с над 15 000 свързани светлини, придоби през 2018 г. Silver Spring Networks.

Другите водещи играчи на този пазар, посочени в изследването, са Rongwen Energy Technology Group от Китай, северноамериканските CIMCON Lighting, Acuity Brands, Current, LED Roadway Lightingи DimOnOff; британските Lucy Zodion и SSE; италианската Reverberi Enetec, румънската Flashnet и Telematics Wireless от Израел.

Коментирайки проучването, Леви, заяви: "Откриването на нови начини за осигуряване на приходи от различни датчици и устройства за интелигентния град ще бъдат от съществено значение за доставчиците на интелигентно улично осветление през следващите няколко години, така че да избегнат да станат просто доставчици на масово достъпен хардуер", коментира проучването Леви Остлинг, IoT анализатор на Berg Insight.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X