Нови Технологии

Xiaomi прави 5G офанзива на пазара на мобилни устройства през 2020 г.

Иван Гайдаров

Китайският производител на смартфони Xiaomi Corp. планира да пусне повече от 10 модела 5G устройства през 2020 г., заяви изпълнителният директор на компанията Лей Джун в неделя по време на Световната интернет конференция във Вужен.

Новината идва на фона на засилващата се конкуренция на вътрешния пазар от страна на Huawei Technologies, чиято единствена възможност да минимизира негативния ефект от американските санкции е да се фокусира върху домашната сцена. Миналия месец Xiaomi пусна на пазара модела Mi 9 Pro - първият телефон с 5G-поддръжка на китайския пазар.

Според изпълнителния директор на Xiaomi интересът към този смартфон е надхвърлил очакванията, което е затруднило веригата за доставки. В отговор на засиленото търсене, компанията смята в рамките на следващата година да пусне на пазара 5G модели във всички ценови нива. "Специалистите в бранша се опасяват, че догодина 4G моделите няма да се продават, както досега. Това e факт, с който индустрията трябва да се съобрази по един или друг начин. Затова се надяваме, че операторите ще успеят да ускорят разширяването на 5G инфраструктурата", акцентира Лей Джун.

С новата си стратегия Xiaomi цели да ограничи тенденцията на постоянен спад в цените на акциите си, която е в ход от една година насам заради постоянното повишаване на конкуренцията на китайския пазар. През септември компанията обяви, че планира обратно изкупуване на акции на стойност 1,5 милиарда долара.

През второто тримесечие на 2019 г. Xiaomi представляваше 11,8% от пазара на смартфони в Китай, което е спад в сравнение с 13,9% година по-рано, според изследователската компания Canalys.

Много други китайски брандове също регистрират спад в обема на продажбите си, тъй като потребителите все по-често обръщат поглед към Huawei, водени отчасти от патриотични подбуди. Базираният в Шенджен технологичен гигант се оказа в центъра на конфликта между САЩ и Китай през май, когато Вашингтон призова американските компании да спрат доставките към компанията.

Иначе Xiaomi се радва на успех на европейския пазар, където остава сравнително нов играч. Пазарният дял на компанията в региона през второто тримесечие на 2019 г. достигна 9,6%, спрямо 6,5% през предходната година, което я прави една от най-бързо развиващите се в региона.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X