Техавто

Какво планира Tesla за китайския пазар?

Иван Гайдаров

Когато става дума за Tesla, може би най-голям интерес за анализаторите през последните няколко месеца на тази година ще бъде напредъкът на компанията по отношение на нейната Gigafactory в Шанхай. Очаква се новото съоръжение да започне пълноценно производство на Model 3 през четвъртото тримесечие на 2019 г., като основната цел на компанията е да успее да достави по-евтини електромобили на китайския пазар. Официалното пускане в експлоатацията на новите поточни линии идва на фона на задълбочаващата се търговска война, като на някои основни въпроси тепърва очакват своите отговори.

Понастоящем Tesla предлага три модификации на Model 3 в Китай, като времето за доставка зависи от желаните от клиентите функционалности - моделът Long Range ще бъде наличен в рамките на 1-4 седмици, Standard Range - през септември, а версията Performance се очаква през ноември.

Най-евтината налична в момента версия на сайта на автомобилния производител за Китай струва 49 800 долара, но от компанията изрично подчертават, че това все още не е окончателната цена, така че тепърва предстои да видим каква ще бъде тя през следващите месеци. Тук определящи са няколко основни фактора.

На първо място е задълбочаващата се търговска война между САЩ и Китай. В резултат на това митата за внасяната от САЩ продукция на китайския пазар отново ще се повишават, което вероятно означава, че Tesla ще трябва да повиши цените на американските версии на своите електромобили. Това със сигурност би се отразило негативно на интереса към електромобилите на Tesla – тенденция, която вече е на лице, след като през това тримесечие компанията е доставила четири кораба с Model 3 от САЩ в Китай, при седем за Q2. Автомобилните части също ще бъдат обложени с нови ставки, така че и цените версиите на Model 3, произведени в Шанхай, ще претърпят промени.

Другият важен фактор за Tesla China е продължаващото отслабване на юана, тъй като компанията трябва да лавира с цените, за да запази пазарния си дял. Това със сигурност ще се отрази както на цените на Model 3 за Китай, така и на маржовете на автомобилния производител.

Първоначалният производствен план за Gigafactory в Шанхай е 3000 единици седмично или 150 000 единици годишно, като вземем предвид 2 седмици за поддръжка на фабриката.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X