Техавто

Системите за подпомагане на водачите се оказват досадни за водачите

Иван Гайдаров

Сигналите от новите системи за подпомагане на водача могат да бъда толкова досадни, че много шофьори изключват тези функциите, сочат резултатите от ново проучване.

Изследването на JD Power - Tech Experience Index от 2019 г. - също така установява, че разочарованите водачи могат да решат направо да избягват системите при бъдещи покупки на превозни средства. Това е проблем за производителите на автомобили, които искат да продават технологията и да подготвят хората за напълно автоматизирани превозни средства, коментират изследователите.

"Автомобилните производители харчат много пари за развитието на модерни технологии, но се оказва, че постоянно подаваните сигнали в много случаи объркват и смущават водачите", казва Кристин Колодж, директор на JD Power по взаимодействието между хора и машини, и добавя, че технологията не трябва да се държи постоянно като недоволен родител, натяквайки на шофьорите, че не правят нещата както трябва.

Системите, които поддържат превозните средства в центъра на пътя или в лентата им, също се оказват проблематични за собствениците на автомобили, установява още проучването. Средно 23% от шофьорите със системите разглеждат сигналите като досадни, а 30% като притесняващи. Процентът варира според марката на автомобила.

От групата на нехарестващите сигналите на системите за помощ на водача 61% понякога ги деактивират, но от компанията отказват да идентифицират по марки.

От шестте изследвани категории системите за защита от сблъсък като автоматичното спиране при аварийни ситуации се оказват най-високо оценявани от респондентите.

Възможностите за интеграция на смартфона в системите на автомобила заема второто място, следвани от екстрите и удобствата като гласови команди и климатични контроли.

Развлеченията и свързаността са на четвърто място, а на пето – системите за откриване на слепи петна. Навигацията е на последно място.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X