Техавто

10% спад за акциите на Tesla, въпреки рекордните доставки през Q2 2019

Иван Гайдаров

Акциите на електромобилният гигант Tesla се сринаха с 10%, след като компанията обяви загуби в размер на 408 млн.долара за второто фискално тримесечие на 2019 г., въпреки рекордния брой доставени електромобили, съобщи CNBC в сряда.

Компанията е произвела около 87 000 автомобила през тримесечието и е доставила около 95 200, твърди The Verge, и е генерирала приходи от около 6,3 млрд. долара. В този ред на мисли, загубата от 408 млн. е значително подобрение в сравнение със загубите от 702 млн. долара през предходното тримесечие. Още повече, че според електромобилния производител около 117 млн. долара от загубите се дължат на "разходи за преструктуриране, свързани със съкращаването и закриването на представителства", пише още интернет изданието. Освен това от Tesla обявяват, че са приключил тримесечието с 5 млрд. долара в брой – рекорд в цялата история на компанията. Както подчертава The New York Times, броят на доставените електромобили през второто тримесечие на 2019 г. бележи ръст от цели 50% спрямо Q1 2019. Въпреки това, според медията това представяне на компанията все още е под очакванията на анализаторите, което се отразява негативно на пазарното ѝ представяне.

"През второто тримесечие загубата на компанията възлиза на 2.31 долара на акция. Приходите ѝ скачат до 6,3 млрд. долара, при 4,5 млрд. през първите три месеца на годината. И двете числа са под очакванията на Уолстрийт - анализаторите очакваха загуба от 1,27 долара на акция и 6,5 милиарда долара приходи", изчисляват от изданието.

Както отбелязва още The New York Times, Tesla инвестира сериозни средствата в завода си за производство на Model 3 в Китай и създаде условия за рекордните доставки, като няколко пъти намали цените на електромобилите си и по-конкретно на Model 3, а тази линия формира близо 80% от доставките на компанията. Допълнителен проблем за лидерът на пазара на електромобили е, че продажбите на по-скъпите модели - премиумът варианта на Model S и SUV Model X - са в упадък, тъй като клиентите се насочват към Model 3, въпреки че компанията се опита да ограничи тази тенденция, модернизирайки моделите S и X, като увеличи обхвата на електрическия двигател с 10% и намали времето, нужно за зареждането на батериите. Освен това Tesla разработи и нова система за въздушно окачване на премиум моделите си.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X