Нови Технологии

Германски стартъп с първи успешен тест на петместно въздушно такси

Computer World

Германската стартъп компания, разработваща изцяло електрическо въздушно такси - Lilium – обяви успешното приключване на първия си тест на своя петместен прототип. Това е поредният случай, в който компания от зараждащата се индустрия за летящи електрически превозни средства, чиято цел е в рамките на десет години този тип транспорт да придобие масовост, докладва за успешни тестови полети.

Във видеоклип, публикуван от базираната в Мюнхен компания, става ясно, че безпилотният самолет на Lilium излита вертикално като хеликоптер, прелита определено разстояние и каца. Въпреки че изминатото разстояние не е впечатляващо, това е голяма стъпка за компанията, която се надява да представи официално напълно работеща таксиметрова услуга в множество градове до 2025 година.

 

Lilium Jet определено се отличава със своя дизайн от останалите прототипи, които се появиха до този момент. Той разполага с яйцевидна кабина, разположена на шаси с двойка успоредни крила, снабдени с общо 36 електрически самолетни двигателя, които се накланят нагоре за вертикално излитане, а след това се местят напред за хоризонтален полет. Когато бъде завършен, Lilium Jet ще има обхват от 300 километра и максимална скорост от 300 км/ч.

Тези параметри и успешните тестове поставят германската стартъп компания значително пред нейните конкуренти. Ремо Гербер, главен търговски директор на Lilium, коментира, че това се дължи на дизайна на Jet, който изисква по-малко от 10% от максималните 2000 конски сили на машината по време на круизен полет. Пред изданието The Verge той е категоричен, че тестовият полет е минало точно така, както е бил предварително планиран.

Първият тестов полет на компанията беше проведен още през 2017 г. Тогава беше тестван изцяло електрически прототип на двуместно въздушно такси с вертикално излитане и кацане. Но докато прототипът в крайна сметка успя да демонстрира успешно преминаване от вертикален към хоризонтален полет, Lilium jet не успя да го направи.

Съотношението мощност-тегло е от огромно значение за електрическите въздушни превозни средства. Това е и една от конфликтните точки при разработката на подобни технологии. Количеството енергия, което може да акумулира дадена система, е жизненоважно за развитието на това технологично направление. Съвременните батерии обаче нямат възможност да съберат достатъчно, за да гарантират сигурност. За сравнение, самолетното гориво дава около 43 пъти повече енергия от електрическа батерия при еднакъв обем на резервоара.

Гербер не разкрива особено много подробности за проекта, но разказва, че при завършването на Lilium Jet той ще може да превозва пет пътника и пилот, плюс багаж. "Съотношението на полезния ни товар е най-доброто в индустрията и именно това ще направи разликата между нас и нашите конкуренти”, смята той.

За разлика от някои от своите конкуренти, Lilium планира да запази въъзможността машината да бъде управлявана от човек, тъй като това ще позволи по-лесен процес на сертифициране. Дори в момента компанията работи върху сертифицирането на 5-местното си въздушно такси от Европейската агенция за авиационна безопасност, като след това ще поиска това и от Федералната авиационна администрация на САЩ. Гербер разкри и идеите си за бизнес модел, който включва изполването на мобилно приложение по подобие на Uber.

Lilium не е единствената компания с проекти за летящи таксита. В световен мащаб има над 100 различни програми за електрически самолети, включително Joby Aviation и Kitty Hawk, чиито модели залагат на електрически ротори, вместо на реактивни. В индустрията вече навлязаха и имена като Airbus, Boeing и Bell, които си партнират с Uber ,

 

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X