Нови Технологии

Ford инвестира 500 милион долара в конкурент на Tesla

Computer World

В сряда Ford Motor Co. обяви, че ще инвестира 500 милиона долара в производителя на електромобили Rivian, което прави новия конкурент на Tesla ключова част от планът на стойност 11 милиарда долара, който цели автомобилната компания да разработи свои собствени иновативни модели.

Ford планира да разработи ново превозно средство, базирано на “скейтборд” платформата на Rivian – тънка базова рамка на автомобила, в която са разположени спирачките, окачването, охладителните системи и батерията. Автомобилът ще бъде част от линията електромобили на Ford, която вече включва вдъхновен от Mustang кросоувър и версия с нулеви емисии на пикапа F-150. Това е пореднатас серия сериозни инвестиции в електрически превозни средства, тъй традиционните автомобилни производители се подготвят да се справят с конкуренцията на доминирания от Tesla пазар.

По-рано, Rivian получи 700 милиона долара в кръг за финансиране, воден от Amazon през февруари. Amazon също така осигури финансиране от 530 млн. долара за производителя на автономни превозни средства Aurora. Apple, Lyft, Google и Uber също разработват автономни технологии. "Има голям тласък на цялата индустрия да произвежда електрически превозни средства и има много конкуренция надолу по веригата, така че потребителите ще имат възможност за избор", коментира наскоро Майкъл Томас Стайгер, анализатор в Odeon Capital Group.

 Rivian вече е разработила два свои електрически автомобила, които впечатлиха инвеститорите след представянето им на автомобилното изложение в Лос Анджелис миналия ноември. Компанията планира да пусне своя пикап R1T и SUV R1S през 2020 г. Те ще бъдат произведени в собствената и фабрика в Нормал, Илинойс. Иначе компанията обяви, че ще запази своята независимост. Основана от Роберт "RJ" Скариндж през 2009 г., Rivian е събрала около 1.5 млрд. долара инвестиции до момента, сочи статистиката на S&P Capital IQ. Само през май миналата година тя е събрала около 200 милиона долара дългово финансиране.

 За Tesla това означава все по-пренаселен пазар и все повече компании, които искат да заемат лидерското място в сферата на алтернативните превозни средства.

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X