Нови Технологии

От 2025 г. новите камиони и автобуси ще разполагат с „пряка видимост“отвсякъде

Владимир Владков

Всички нови камиони и автобуси от 2025 г. трябва да отговарят на изискванията за т. нар. „пряка видимост“, т.е. те трябва да бъдат проектирани и конструирани така, че „значително да се намалят мъртвите зони на видимост пред и отстрани на шофьора, особено при завой“. Това е особено важно при движение в градска среда. Това предвижда нов регламент, гласуван наскоро от Европейския парламент. Автомобилните производители са задължени от 2022 г. да оборудват всички нови автомобили с елементи за безопасност с животоспасяваща цел като интелигентни устройства за управление на скоростта, усъвършенствани системи за аварийно спиране, за поддържане на лентата на движение и т.н.

Новият регламент бе разработен с оглед на статистиката, че инцидентите с товарни превозни средства, включващи уязвими участници в пътното движение, като велосипедисти и пешеходци, най-често са причинени от фактори, свързани с видимостта, обясняват организаторите на специализираното изложение в София Trcuk Expo 2019. Те допълват, че през последните 15 години катастрофите с тежки камиони в Европейския съюз са намалели наполовина, а фаталните пътнотранспортни произшествия с участието на камиони са сведени до около 15%. „Индустрията вече е готова да отговори на новите европейски правила и може да покаже обновените конструкции и оборудване на новите модели камиони и автобуси, които буквално „виждат навсякъде“, допълват организаторите. Изложението ще се проведе от 6-и до 8-и юни на Летище „Лесново“.

Сред изложителите ще е SCANIA и новите й градски камиони серия P, разработени за отлична видимост и лесно управление. „Стъклото на вратата на пътника може да се спуска, което повишава способността на водача да забелязва деца, пешеходци и велосипедисти близо до камиона. Новата позиция на седалката, ниско разположеният страничен прозорец и увеличената площ на стъклото осигуряват още по-добра видимост. Арматурното табло също е леко свалено, за да се подобри видимостта напред. Всичко това е превърнато в базов стандарт за кабините на шведския производител и е внедрено в сериите G, S и R камиони за превози на дълги разстояния“, добавят от Truck Expo 2019.

Eдин от най-интересните нови модели на SCANIA е G 410 CNG Next Generation

Eдин от най-интересните нови модели на SCANIA е G 410 CNG Next Generation - 13-литров, шестцилиндров редови двигател на метан, с мощност 410 к.с. и максимален въртящ момент от 2000 Нм. Той покрива нормите Евро-6 само с EGR и трипътен катализатор, без добавка Adblue и без филтър за твърди частици. Стоманените бутилки за метан са осем, всяка с обем 118 л., което прави обща вместимост на резервоарите от 944 л или около 164 кг метан. С тях камионът може да измине 500 км при натоварена композиция.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X