Нови Технологии

Tesla разследва взрив на Model S в Китай

Computer World

Tesla провежда разследване, свързано с няколко случая, в които електромобили на компанията в Китай се самовзривяват.

Кратък видеоклип от камери за наблюдение, публикуван в китайската социално платформа Weibo (WB), показва дим, който изригва от бял електромобил на Tesla, паркиран в Шанхай. Няколко секунди след това електрическото превозно средство избухва в пламъци. Видеото, заснето в 18.15 ч. местно време на 21 април и показващо автомобил, много напомнящ на Model S, стана хит в социалната мрежа за часове.

 

Към момента от Tesla не коментират никакви подробности, освен че водят разследване на инцидента заедно с китайските власти. "Веднага изпратихме екип на място и подкрепяме местните власти в установяването на фактите. От това, което знаем засега, пострадали няма", заяви говорителят на Tesla пред CNN Business.

Иначе клипът предизвика смесица от подигравки и възмущение в социалната платформа Weibo. “Собствениците на подобни електромобили чакат обяснение", пише потребителят Миао Хонянг и добавя, че светкавичното запалване на електромобила е нещо, което потребителите няма да търпят, защото се превръща в пряка заплаха за живота им.

Друг потребител на Weibo, регистриран под името Your Dad, добавя: "Нещото, което научихме от този инцидент, е отсега нататък да не паркираме до Tesla."

Това не е първият път, в който се появява подобен клип, но предишните инциденти включват движещи се превозни средства или катастрофирали такива. "Изглежда странно батерия, която не е в процес на зареждане, да се запали по този начин от само себе си", казва Ту Ле, основател на консултантската агенция Sino Auto Insights. В същия момент, от Tesla многократно са заявявали, че бензиновите автомобили са 10 пъти по-склонни да се запалят внезапно от електрическите батерии.

 

Китай е изключително важен пазар за Tesla. От азиатския гигант идват около 20% от годишните приходи на компанията, или повече от 2 млрд. долара. Затова и производителят на електромобили иска да повиши продажбите си, разкривайки нова фабрика в Шанхай, като се надява в нея да произвежда около 500 000 бройки всяка година. Компанията обаче се сблъсква с редица предизвикателства, породени от забавянето на местната икономика, което вече удари производители като General Motors и Ford. Тя също така се бори със силната конкуренция на местни производители като BYD и NIO.

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X