Нови Технологии

Въпреки рекордния брой резервации, Uber отчита загуби от 1,8 млрд, долара за 2018 г.

Computer World

През 2018 г. Uber са генерирали резервации за 50 милиарда долара от транспортните си услуги и тези, свързани с доставка на храни. Въпреки това, компанията все още не успява да реализира печалба, а ръстът на приходите ѝ се забавя в края на миналата година, съобщава Reuters. Това е лоша новина за компанията, тъй като тя си беше поставила за цел да очарова инвеститорите с първично публично предлагане (IPO) по-късно тази година.

Според компанията броят на годишните резервации се е увеличил с 45% спрямо 2017 г. Дори и при тази ситуация обаче, загубите на компанията преди данъци, амортизация и други разходи възлиза на 1,8 милиарда долара, в сравнение с 2,2 милиарда долара през 2017 година.

 

Uber също така съобщава, че брутното количество поръчки за четвъртото тримесечие на 2018 г. достигат рекордните 14,2 млрд. долара. Това представлява увеличение от 11% спрямо предходното тримесечие и значително подобрение от едноцифреното увеличение, публикувано през по-голямата част от миналата година, отбелязва Reuters. Но в същото време приходите на Uber за четвъртото тримесечие, които възлизат на 3 млрд. долара, са само с два процента по-високи от предходното тримесечие, макар и с 24% повече спрямо същия период на 2017 г.

Практиката на Uber е да публикува подбрани финансови данни за последните няколко тримесечия, а не пълни финансови отчети, както се очаква. Компанията подаде молба за IPO през декември, малко след като Lyft направи своя собствена заявка. Двете компании се състезават в това отношение, тъй като резултатите от първото първично публично предлагане ще бъде със статут на референдум за транспортната индустрия.

 Услугата, която предлагат Uber и Lyft, се рекламира като бъдещето на транспорта, а подходът на Uber да използва шофьори на свободна практика премахва много от разходите, свързани с по-традиционните транспортни услуги. Но въпреки че не се налага да плащат текущи разходи за автомобилен парк или водачи, Uber все още губи пари. Компанията също така е изправена пред нарастваща конкуренция от страна на Lyft и международни съперници като китайската Didi Chuxing и индийската Ola, а и все още работи по възстановяването на тестовата си програма, след катастрофа, при която загина един човек.

Uber беше първата компания на този пазар и засега остава най-голямата. Това обаче я превръща и в мишена за критики. Така или иначе много от въпросите, свързани с нея, като например заплащането на водачите и приноса на услугите им за борбата с градските задръствания и т.н. засягат и останалите компании. Успехът или неуспехът на Uber има всички шансове да създаде прецедент за цялата индустрия.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X