Нови Технологии

Калифорнийска общинска полиция се оборудва с Tesla Model S

Владимир Владков

Полицията в калифорнийския град Фримонт се готви да добави към автопарка си Tesla Model S, като това е част от пилотна програма.

Процедурата по преобразуването на стандартен електромобил Tesla Model S в полицейска кола за патрулни операции е започнала през януари 2018 г., когато полицейското управление на Фримонт е купило използван електромобил на Tesla от 2014 модел 85 за сумата от $61 478, включително данъци и такси, като с нея е заменило стария си Dodge Charger от 2007. Управлението е обяснило, че не е избрало Model S заради факта, че централата и заводът на Tesla са именно във Фримонт. Колата Model S е била единственият електромобил, който е отговарял на изискванията за размер, производителност, пробег и безопасност.

Целта на град Фримонт е да намали до 2020 г. емисиите от парникови газове с 25% спрямо нивото от 2005 г. През 2017 г. градската управа е сформирала екип от служители от полицията, отдел финанси, инженерния отдел, отдел “Информационните технологии“, отдел „Поддръжка на сгради“, отдел „Развитие на местната общност и благоустройството“. Този екип е трябвало да проучи възможността за въвеждане на превозни средства с нулеви емисии за патрулните операции на полицията.

“Като се има предвид, че автомобилният парк на полицията е „отговорен“ за общо 980 тона емисии въглероден двуокис годишно, тази програма има потенциал да премахне 10% от всички емисии парникови газове на общината“, коментира капитан Шон Уошингтън от полицията във Фримонт.

Новият патрулен електромобил на полицията във Фримонт. Снимка: City of Fremont 

Преобразуване на електромобила

Цяла година е отнело превръщането на Tesla Model S в полицейска кола, тъй като полицията е трябвало да работи с външни доставчици на резервни части. Те са разработили оборудването като специалните светлини на покрива, подсилената броня, отделение за затворници, както и балистични прегради. Персонализирането на Model S е струвало $4447, но се очаква тази сума да се увеличи през последната фаза на проекта. Tesla е по-скъп за конфигуриране от Ford Explorer, защото няма фабричен полицейски пакет. Полицейското управление обаче очаква да възстанови инвестициите си.

В изявление на полицията се посочва, че цената за поддържане на пълен резервоар на Ford Explorer е около $32 000 за период от 5 години. Разходите за поддръжка (като промените в цените на петрола) възлизат на $15 000 за същия период от време. За сравнение Tesla Model S изисква значително по-малко поддръжка от Explorer. Полицията на Фримонт не разкрива колко са планираните разходите за електричество и за поддръжка. Като допълнителен бонус полицейското управление очаква да използва електромобила много по-дълго време от сходен бензинов модел, чийто експлоатационен живот е около 5 години.

За зарежда устойчиво Model S, полицията на Фримонт е похарчила неизвестна сума за инсталиране на соларни панели с мощност 872 киловата. Генерираното от тези клетки електричество е достатъчно за захранване на 3 зареждащи станции.

Полицията ще тества колата в реални условия, за да следи каква е нейната издръжливост, пробег, как работи и какви са истинските разходи. Ако резултатите са положителни, скоро и други електромобили ще попълнят автопарка на полицията в калифорнийския град.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X