Нови Технологии

Continental разработи глобално 5G решение тип „автомобил към всичко останало“

Владимир Владков

Гъвкава 5G базирана хибридна платформа, осигуряваща едновременно мобилна мрежова комуникация и бърз и надежден обмен на данни, разработи технологичната компания Continental. Решението вече получи наградата на потребителите на предстоящото изложение CES в Лас Вегас.

Свързаните коли позволяват на шофьорите и на пътнците достъп до уникални развлекателни и информационни услуги. Те обаче имат потенциал да предоствят в реално време услуги за актуално състояние на трафика, за проблеми на пътя, да задействат в бъдеще функции в помощ на безопасността, общувайки директно с други превозни средства, а това прави шофирането по-безопасно и по-ефикасно. За постигане на тази цел Continental разработни хибридно решение V2X, което интегрира технологии не само за 4G и 5G мрежов достъп, но и специализирани късообхватни комуникации (Dedicated Short Range Communication - DSRC) и клетъчни V2X за директна комуникация между колата и всичко останало (V2X). Това дава възможност на производителите на автомобилин да се справят с голямото предизвикателство при разгръщането на V2X системи в глобален мащаб.

За разлика от обикновените мобилни мрежи, технологията за създаване на директна V2X свързаност варира в различните райони по света. В някои региони предпочитат са създават DSRC мрежи, в други се насочват към бъдещия стандарт Cellular-V2X. Новото хибридно решение V2X на Continental дава възможност за използване на един и същи хардуер и софтуер, поддържащ всеки тип комуникационен стандарт. Това намалява както цента, така и сложността при глобално разгръщане на приложение за V2X комуникация.

 

Функционални предимства от комбиниране на 4G/5G и V2X

По време на развойния период, инженерите на Continental интегрират всички изисквания за сигурност, позициониране и приложена работна рамка, разбира се, със съдействието на своите 4G/5G парньори.

Снимка: Continental

„Адхок мрежите чрез V2X могат драстично да увеличат пътната безопасност. Директната информация, обменяна между колите, може да подобри решенията, вземани от шофьорите или автоматизираните системи“, обяснява д-р Бернард Клъмп, шеф на отдела за пасивна безопасност и сензори в Continental.

Първият проект на компанията е в Китай. Ако колата се доближи до строителство на пътя, късовъобхватният V2X започва да „обсъжда“ ситуацията от разстояние 1 км. В резултат шофьорът е подготвен за предстоящо спиране или намаляване на скоростта. Ако бъде задействана и комуникацията с по-голям обхват, шофьорът ще получи възможност да промени маршрута, избирайки обиколен път например. Работниците на пътя също могат да се възползват от навременната информация, намалявайки риска от бързодвижещи се към тях коли. Точно такъв проект в момента се реализира в Китай чрез платформата на Continental.


Continental разработи глобално 5G решение тип „автомобил към всичко останало“

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Снимка: Continental

Автоматизираната кола трябва да обработи тази информация още по-рано. Например при стеснения на пътя или повредена пътна маркировка ще изиква колата да „върне“ управлението на шофьора. В този случай е нужно достатъчно време, за да се избегне стресова за шофьора ситуация.

Continental планира да започне производство на своята хибридна платформа V2X в началотио на 2020 г.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X