Нови Технологии

Airbnb с крачка към архитектурата и строителния бизнес

Computer World

Освен с наеми на жилища, Airbnb започва да се занимава и с тяхното проектиране и строеж. Компанията за настаняване представи в четвъртък нов продукт, наречен Backyard, чиято идея е да запознава хората с прототипи на различни стилове на сглобяеми домове. Този тип сгради могат или да бъдат изградени в дворовете на вече съществуващи къщи, или да бъдат напълно самостоятелни жилищни площи, коментира изданието Fast Company, като добавя, че тези конструкции имат за цел да минимизират отпадъците и да увеличат максимално екологичността на сградата. "При Backyard гледаме през същата призма, през която гледахме при самото създаване на Аirbnb - потенциала на пространството – и се приближаваме една крачка към сферата на архитектурата и строителството", обяснява съоснователят на Airbnb, Джо Гебиа.

Не е съвсем ясно как ще изглеждат домовете в Backyard или как Airbnb планира да спечели пари от тях. По думите на Гебиа вече е започнал процес по набиране на екип от архитекти, дизайнери и инженери, които да работят по проекта. Той очаква да представи някои от прототипните единици до есента на 2019 г.

 

Сглобяемите домове не са нищо ново. Компанията Sears започва да доставя подобни къщи на територията на САЩ още през 1908 г. В момента Amazon също предлага подобни доставки през своя онлайн магазин.

В същото време, през последното десетилетие Airbnb се превърна от уеб сайт за настаняване в много по-развита интернет платформа. Тя има около 5 милиона обекта за отдаване под наем в над 81 000 града по целия свят. Но този растеж предизвика и вниманието на регулаторите, както и обвинения, че компанията спомага за разрастване на жилищните кризи в някои градски райони. Организацията вече е имала няколко сблъсъка с местните власти в Сан Франциско, Ню Йорк, Лондон и други големи градове. Въпреки че постигна споразумение с голяма част от тези регулатори, компанията трябваше да намали своите обекти и да се адаптира към правила, които изискват домакините да се регистрират и да ограничават колко нощи годишно хората могат да наемат домовете им.

 Това означава, че Airbnb е трябвало да преосмисли бизнеса си, за да остане конкурентоспособна и да организира очакваното първично публично предлагане през 2019 г. През последните няколко години, платформата на Airbnb се разшири от първоначалното предлагане на домове за краткосрочни наеми до организиране на трипове и резервации на ресторанти. Освен това, започна да работи и с организации, притежаващи множество жилищни площи, като предлага на потребителите тези обекти.

Сега, със старта на Backyard, компанията прави крачка към архитектурата и строителния бизнес, което, според Гебиа, е нещо повече от просто повишаване на печалбите – “възможност за интелигентно проектирани жилища в свят, който се нуждае от тях”. "За да посрещнем нуждите на бъдещето, независимо дали става въпрос за промените в климата или за миграция към селските райони, домовете трябва да се развиват. За нас това е нещо повече от бизнес възможност. Това е социална отговорност”, категоричен е Гебиа.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X