Нови Технологии

Volkswagen с амбиция да оспори лидерството на Tesla при електромобилите

Computer World

Германският автомобилен производител Volkswagen, който попадна под светлините на прожекторите заради измама с тестовете за емисиите на дизеловите си двигатели, си е поставил за цел да изкара на пазара изцяло електрическа кола на цени от около 23 000 долара. Това би подбило цената на Model 3 на Tesla с почти 12 000 долара, изчислява Reuters. За целта VW ще пригоди три от своите фабрики в Германия, като ги снабди с платформата MEB (modular electric drive matrix), които трябва да произведат общо 200 000 автомобила на първо време. MEB е платформата, която автомобилният производител използва за изграждането на своето семейство електрически превозни средства. Какви надежди възлага VW на нея говори поставената цел - продажба на 10 милиона автомобила до края на "първата вълна". I.D. Aero, седанът от среден клас с електрическо задвижване, пък трябва да бъде произведен в 100 000 бройки. От компанията не посочват точни дати, но първият ѝ изцяло електрически автомобил трябва да е на пазара в рамките на 2020 г.

 

 

Според източници на Reuters Volkswagen вече са влезли в партньорства със SK Innovation, южнокорейски производител на батерии, и Ford. Още миналия месец информационната агенция съобщи, че VW и Ford проучват възможността да разработят заедно изцяло електрически самоуправляващ се автомобил.

След смущаващия скандал "Дизелгейт", Европейският съюз и германското правителство подложиха VW на огромен натиск да се реваншира пред потребителите и институциите. Редица градове започнаха да въвеждат забрани за дизеловите двигатели, излагайки на риск производствените работни места в сектора на автомобилостроенето.

Иначе, германската компания постигна значителен напредък в сферата на електрическите автомобили и изпревари много от своите конкуренти. Но дори и при този интерес към новата технология, пренасочването на производството от двигатели с вътрешно горене към електродвигатели ще коства поне 14 000 работни места на VW до 2020 г., тъй като вторите отнемат много по-малко време за направата си, а самите батерии се произвеждат извън Германия.  





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X