Нови Технологии

63% ръст на продадените в САЩ електромобили за първите 9 месеца на 2018 г.

Владимир Владков

232 500 електромобила са продадени в САЩ за първите 9 месеца на 2018 г., което е с 63 на сто повече от същия период на 2017 г., сочат данните на специализирания сайт EV-volumes.com. 63% от продадените коли са само с електрическо задвижване (BEV), а 37 % от моделите са хибриди. Общият дял на електромобилите на пазара на нови леки коли е достигнал 1,8% при 1,2% през 2017 г. „Очакваме, че този дял ще нарасне до 3,5 % през декември, а за цялата 2018 г. делът на ЕПС ще е около 2,1 на сто“, прогнозират от EV-volumes.

Продажбите на електрически автомобили в САЩ през третото тримесечие са предимно на хита на Tesla - Tesla Model-3. През първата половина на 2018 г. компанията все още имаше производствени проблеми, така че „приносът“ на Model-3 e бил едва 2000 до 6000 броя на месец. През третото тримесечие обаче Tesla успя да посрещне огромните очаквания и веднага демонстрира удивително пазарно присъствие. Общо 54 300 броя са доставени за периода юли – септември 2018 г., задоволявайки „глада“ на щатските потребители, като седмичната продукция скочи до нива 4000-5000 броя. От общо 110 500 продадени за периода електромобили в САЩ, Model-3 е „грабнала“ половината, като почти целият годишен ръст на този сектор (над 107%) се дължи именно на новия електромобил на Tesla.

Компанията разтърсва не само сектора на plug-in колите. Model-3 се превърна в изключително желана алтернатива и на модели на традиционни автомобилопроизводители. „Особено показателни са финансовите показатели на Tesla за Q3, които показват, че това производство може е много печелившо“, обясняват специалистите.

През август и септември електромобилът Model-3 е бил сред петте най-добре продавани коли от всички категории, включително с ДВГ, като продадените бройки се доближават до тези на масовите коли от среден клас като Honda Accord и Toyota Camry. В сегмента за коли с подобен размер, мощност и цени (вкл. среден и начален луксозен клас) Model-3 е грабнала половината продажби за септември. Колата на Tesla се е продавала по-добре от BMW серия 3 и 4, Mercedes C-Class, Audi A4/A5, Acura TSX и всички останали, взети заедно. „Можем да добавим, че Model-3 е най-добре продавания електромобил в света за последните 4 месеца“, твърдят от EV-volumes, които поддържат актуална база данни на продажбите и използването на електромобили в целия свят.

Месечни продажби на електромобили в САЩ за 2016, 2017 и 2108 г.


63% ръст на продадените в САЩ електромобили за първите 9 месеца на 2018 г.

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Източник: EV-volumes.com

Tesla Model-3 е сред 5-те най-добре продавани коли

от всички категории в САЩ за Q3 2018 г. Пазарите на автомобили в САЩ и Канада са разделени в съотношение 2/3 лекотоварни и 1/3 леки автомобили. В автомобилния сегмент конкуренция става все по-ожесточена. Ford дори е обмисляла да спре да прави изобщо леки автомобили. „Същевременно Tesla атакува този горещ пазар с на пръв поглед невъзможно предложение: кола с батерия като единствен източник на енергия, от млада и уязвима компания. Без значителна клиентска база, но с много фенове и твърда вяра в собствените си възможности“, коментират анализаторите.

Най-добре продавами коли в САЩ за септември и Q3 2018


63% ръст на продадените в САЩ електромобили за първите 9 месеца на 2018 г.

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Източник: EV-volumes.com

Няколко години по-късно Model-3 вече е сред четирите най-добре продавани коли в САЩ. Автомобили като Honda Civic и Accord, Toyota Corolla и Camry са имена икони за домакинствата в САЩ. В същото време Tesla предлага кола на много по-висока цена, без отстъпки, без реклама, дистрибуцията има все още е забранена в няколко щата. Трудно е за вярване, трудно и за предсказване, но успехът е факт, добавят от EV-volumes.

Tesla Model-3 със сигурност получи силна подкрепа от резервациите направени пред 2 години, като последните известни данни са за 420 000 поръчани коли към края на юни 2018 г. След това Tesla премина към по-нормален процес на поръчки, без резервиране. Съобщение в Twitter от юли разкри, че купувачите правят по 5000 нови заявки на седмица. Същевременно глобалното проникване на електромобилите (без да броим Tesla и Китай), e скочило с 30% тази година, същият ръст се очаква и за 2019 г.

Продажби на Plug-in модели в САЩ за Q3 и годишен ръст за 2018


63% ръст на продадените в САЩ електромобили за първите 9 месеца на 2018 г.

© Владимир Владков, Computerworld.bg

 

Източник: EV-volumes.com

Да „издухаш“ конкуренцията

Доставките на Tesla Model-3 започнаха през юли (най-сетне!), като тя веднага „издуха“ цялата директна конкуренция. С изключение на Audi A4/A5, останалите играчи в сегмента отчитат спадове на продажбите. Продажбите на Mercedes C-Class са се свили с 28% на годишна база. Дори ако тези спадове са сезонни или са свързани с пускането на нови модели на съответните производители, алармите в щаб квартирите им трябва да са „пищят“ отдавна. Целият пазар сега расте с темпа на Tesla и някои се отказват. Нито един от директните конкуренти на Model 3 не планира да предлага изцяло електрически версии в близко бъдеще, така че електромобилите, излизащи от завода във Фремонт, имат всички шансове да диктуват събитията в сегмента.

Tesla обясни по време на неотдавнашния финансов доклад за Q3, че предишните автомобили / алтернативни решения на купувачите на Model-3 не следват единен и ясен модел. Купувачите са привлечени от различни автомобилни сегменти, често пъти доста по-евтини от Model-3, което показва, че електромобилът на Tesla е привлекателен за широк кръг потребители и е много вдъхновяващ.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X