Нови Технологии

Автономните коли на Uber отново на пътя

Computer World

Uber спря всички тестове за самоуправляващи се автомобили след смъртоносната катастрофа в Темпе, Аризона по-рано тази година, при която загина една жена, но днес, макар и в ограничен мащаб, тестовите коли се връщат на пътя. От компанията обявиха, че предприемат "първа стъпка" към възобновяване на тестовете в Питсбърг, но автомобилите ще бъдат само на режим ръчно управление.

От Uber коментираха, че специално обучен специалист ще седи зад шофьорската седалка и ще има контрол над автомобила през цялото време. До него ще седи втори специалист, който ще записва всяко важно събитие по време на тестовете. Макар че на пръв поглед не е ясно как наличието на водачи ще помогне за развитието на програмата за самоуправление, от Uber отбелязват, че подобен подход позволява да се визуализират повече сценарии, с които превозните средства ще се сблъскат при реалната си експлоатация. Тези взаимодействия се пресъздават във виртуален среда и по тестовите пътища, за да се подобри ефективността на системата за самоуправление. Това също така помага на Uber да добави повече подробности към пътната карта на своята програма.

Освен това, Uber предприе редица промени след трагичното произшествието в Темпе, като въведе включително система за мониторинг на водачите в реално време. Това гарантира, че специалистите обръщат максимално внимание на пътя и околностите. Ако системата засече шофьор, който не обръща достатъчно внимание, системата подава аудио сигнал и се свързва с отдалечен център, който може да се намеси по всяко време, макар че от Uber не конкретизират в какво точно би могла да се изразява тази намеса.

Другите промени включват вградени системи за избягване на сблъсъци, които са напълно активни, когато автомобилът е в режим на ръчно управление. След инцидента, аварийната спирачна система на Uber пък беше подложена на проверка от Националния борд за безопасност на транспорта на САЩ. Тя не е активна, докато колата е в режим на самоуправление, така че двамата виртуални шофьори не се конкурират за контрол. От Uber обръщат внимание, че системата вече подава предупреждения за предстоящ сблъсък към контролиращите експерти като допълнително ниво на защита.

Не на последно място, таблетите в превозните средства, които осигуряват GPS инструкциите в колата и информация за нейното цялостно състояние, също имат някои подобрения. На първо място, интерфейсът е специално променен така, че да намали допълнително потенциалните отклонения, докато автомобилите са в движение. Самите шофьори също са преминали допълнително обучение,

Засега от Uber не разкриват кога ще стартират отново напълно автономните тестове и това вероятно е добре за момента, тъй като от инцидента, който отне живота на една жена, са минали едва четири месеца. 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X