Нови Технологии

Алгоритъм на MIT помага на автономните коли да сменят лентите за движение като хората

Computer World

Автономните превозни средства определено не могат да сменят лентите за движение, както го правят хората. В общия случай те разчитат или на относително статични модели на данни, които трудно могат да помогнат в натоварен трафик, като превозното средство може да променя лентата на движение, само когато това е абсолютно необходимо. Затова и Лабораторията по компютърни науки и изкуствен интелект (CSAIL) на Масачузетския технологичен институт (MIT) разработва по-добра технология, която да оптимизира възможностите на автономните превозни средства - алгоритъм, който сменя платната за движение по подобие на човек, като същевременно спазва правилата за пътна безопасност.

 

Новата техника е модификация на позната концепция за "буферни зони", която определя къде се намират другите участници в движението и доколко е вероятно превозното средство без шофьор да избегне евентуален сблъсък. По-старите системи предварително изчисляваха тези зони, за да спестят време, но екипът на MIT използва "математически ефективен" подход, който създава нови зони в реално време, ако производителността на изкуствения интелект падне под тази на човек зад волана. Процесът зависи от скоростта, с която се движи превозното средство, и дори може да бъде персонализиран въз основа на определени нива на агресия при шофиране, въпреки че винаги има "гаранция за безопасност", която да ви спести неприятни изживявания на пътя.

Това, разбира се, е просто алгоритъм и дълго време може да не донесе нужното решение на този проблем сам по себе си, но Toyota и Службата за военноморски изследвания на САЩ вече са подкрепили проекта с идеята, че навлизането на тази технология в реалния свят е само въпрос на време. И наистина тя може да се окаже по-важна, отколкото изглежда в началото. Ако автономните превозни средства ще съжителстват с хората, ще трябва да следят и техните модели на трафик и шофиране, а това определено включва и честата смяна на лентите за движение. 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X