Нови Технологии

Забавят тестовете на самоходни автомобили след катастрофата на Uber

Computer World

Малко повече от седмица, след като един от тестовите самоходни автомобили на Uber удари и уби пешеходец в Аризона, правителството на САЩ и технологичните компании започнаха да преосмислят бързото разгръщане на тази технология, на фона на редица опасения, че тя все още не е достигнала етап, в който може да излезе на обществените пътища.

Още в понеделник, губернаторът на Аризона Дъг Дюси е издал забрана автономните коли на Uber да се движат по обществената пътна система на щата, заявявайки, че е "много разтревожен от полицейско видео, показващо как един от автомобилите на компанията удря и убива пешеходец в Темпе”. Към момента забраната е насочена само към Uber, но това е знаково, като се има предвид, че Дюси винаги е приветствал подобни тестове. Той дори прие по-либерална регулаторна рамка в сферата.

От държавния департамент, който отговаря за моторните превозни средства, обявиха, че Uber са се съгласили да прекратят тестовете без никакви възражения. Настоящото резрешително за провеждане на тестове изтича на 31 март и от компанията не смятат веднага да прави нови постъпки за неговото удължаване. Във вторник, говорител на Uber обяви, че компанията "реши да не кандидатства за ново разрешително с разбирането, че нашите самоходни автомобили няма да работят по обществените пътища в близко бъдеще".

В писмото си до главния изпълнителен директор на Uber Дара Хосровшани, Дюсе заявява, че спира тестовете за самоуправление на компанията до по-нататъшно уведомление, като обръща внимание, че катастрофата "повдига много въпроси за способността на Uber да продължи тестовете си в Аризона”.

Междувременно, във вторник, производителят на компютърни чипове Nvidia, който доставя компютърна технология за самоуправляващите се автомобили на Uber, спря своите изследвания в областта.

Бостън пък възстанови привилегиите на два стартъпа - nuTonomy и Optimus Ride – които правят тестове със самоходни автомобили, след като направи преглед на мерките им за безпасност и реши, че те са в съответствие с градските стандарти.

В същото време главният изпълнителен директор на Waymo, дивизията на Google, която отговаря за развитието на автономни технологии, заяви през уикенда, че техните разработки биха се справили в идентична ситуация с тази, в която автомобилът на Uber се провали, а на кръгла маса с репортери във Вашингтон президентът на Lyft - Джон Зимър - заяви, че резервният шофьор би трябвало да е в състояние да предотврати катастрофата.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X