Нови Технологии

Интелигентните говорители - най-бързо развиващата се потребителска технология

Computer World

По време на празниците Amazon и Google демонстрираха изключителна склонност да губят пари от продажба на интелигентни говорители (smart speakers), като обявиха редица промоции за своите продукти в търсене на по-висок пазарен дял. Това, разбира се, има своето просто обяснение - интелигентните говорители са най-бързо развиващата се потребителска технология, като изпреварват дори виртуалната и добавената реалност (AR, VR) и носимата електроника, сочи нов доклад на Canalys, според който доставките на интелигентни говорители през 2018 г. ще надхвърлят 50 милиона бройки.

По-конкретно, анализаторите очакват пазарът да нарасне до 56,3 милиона през тази година, което няма как да не се отрази положително на двете компании, които проправиха пътя на тази технологя с продуктовите си линии Echo и Home.

САЩ ще продължат да бъдат най-важният пазар за интелигентни говорители, като се очаква доставките да достигнат 38,4 милиона през 2018 година. Китай ще бъде на второ място, но с едва 4,4 милиона единици. Очаква се САЩ да задържат лидерството си поне до 2020 г. благодарение на комбинация от фактори, включително достъпа до широколентова инфраструктура, готовността на американските потребители да приемат нови технологии, интелигентните домашни интеграции, които правят говорителите по-полезни и др.

В Китай обаче на Amazon и Google ще им се наложи да се сблъскат с местните производители като Alibaba, JD.com и Xiaomi, като, според доклада на Canalys, технологичните гиганти няма да могат да изместят местното производство, поне за момента.

Засиленият интерес към интелигентните говорители ще даде възможност на компаниите в сектора да генерират значителни приходи извън продажбата на самия хардуер.

"Докато 2017 г. беше отлична година за интелигентни говорители по отношение на продажбите на хардуер, особено за Google и Amazon, през 2018 г. те ще се развият отвъд чисто хардуерната част със стратегически опити да си осигурят допълнителни приходи от разрастващата се инфраструктура, базирана на Echo и Home", отбеляза Лусио Чен от Canalys, и добавя, че възможностите за това са безкрайни, независимо дали става дума за дискретна реклама, пакети за абонамент за съдържание, премиум услуги или корпоративни решения. “Технологията все още е в преходен период, а увеличените инвестиции от многобройните играчи в екосистемата ще стимулират растежа", смята още Чен.

Вече видяхме, че Amazon предприеме действия в тази насока. През октомври компанията въведе платени абонаменти за допълнителни умения на Alexa, а след това добави още такива и през ноември. Съвсем наскоро се заговори и за разговори между Amazon и други компании за начина, по който те могат да рекламират на платформата Alexa.

Развитието на Alexa е крачка към бъдещето на рекламата и нова епоха за компютрите - такава, в която потребителите взаимодействат с мрежата, с търговията на дребно, с приложения, с други устройства в дома си и с марки и реклами само посредством гласови команди.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X