Нови Технологии

Ford тества 3D принтер, ще произвежда всевъзможни автомобилни части

Владимир Владков

Ford обяви, че ще стане първият автомобилен производител, който ще тества нов 3D принтер, който ще създава части с неограничен размер. Компанията тества принтера при направата на прототипи на авточати, които могат да бъдат използвани в производството на бъдещи коли.

Употребата на 3D принтер, способен да произвежда части с неограничен размер и форма може да промени напълно автомобилостроенето“, пише в съобщението на компанията.

Ford теста 3D принтера на Stratasys Infinite-Build, една от двете индустриални машини, обявени миналата есен. Принтерът може да изгражда обекти с материали като въглеродни влакна за по-леки и по-здрави части.


Ford тества 3D принтер, ще произвежда всевъзможни автомобилни части

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Ford добавя, че отпечатаният 3D спойлер тежи наполовина по-малко от металния му еквивалент. „По-достъпно и по-ефикасно – тримерното печатане на големи автомобилни части като спойлери например е от полза и за Ford, и за потребителите, твърдят от компанията. - Частите, които са отпечатани, са по-леки от същите, произведени по традиционния начин, а това ще подобри разхода на гориво.“

Печатната 3D технология, казва Ford, може да предоставя по-ефикасен и достъпен начин за производството на инструменти, прототипни части или компоненти в малки серии като колите Ford Performance, както и на персонализирани авточасти. Новата 3D система е разположена в Центъра за научни изследвания и иновации на Ford в Деърборн, щата Мичиган.

3D принтерът на Stratasys Infinite Build бе проектиран специално, за да отговори на изискванията на авиокосмическата и автомобилната индустрия, тъй като може да изгражда завършени части с повтарящи се механични характеристики.

Boeing също тества 3D принтера на Infinite-Build, за да проучи възможностите за производство на леки части в малки серии.

Принтерът използва екструдер тип „винт“ или „червей“ за подаване на влакна, което му позволява да „печата“ с композитни материали като въглеродни влакна, а те не се свиват или деформират толкова лесно, колкото повечето термопластмаси. Обикновено FDM принтерите притискат полимерното влакно през чифт колела, което след това излиза през нагрятата глава на екструдера – слой след слой. Винтовият екструдер навива влакното около главата, а това повишава натиска, необходим за пресоване на композитни материали.

3D принтерът на Stratasys Infinite-Build използва хоризонтална платформа вместо традиционната вертикална платформа за създаване на отпечатани 3D обекти. Чрез хоризонталното позициониране на платформата машината може да изгражда частите отстрани, а това означава, че изгражданата повърхност е ограничена само от мястото, с което разполага производителят.

„Това ни осигурява капацитет за създаването на много по-големи части и постигане на много по-лесно сглобяване“, казва Елън Лий, технически директор на съоръжението за адитивно производство на Ford.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X