Нови Технологии

Intel навлиза на пазара на автомобилни суперкомпютри

Computer World

На изложението CES 2017 Intel представи автомобилния суперкомпютър Go, чиито до 28 Xeon процесора ще осигуряват безопасното придвижване на автономни превозни средства. Предвидени са различни варианти, включително с Atom чипове от следващо поколение, както и модем за връзка 5G мрежи. По-късно през годината BMW ще пусне 40 тестови автомобила, оборудвани с Go.

Роботизираните превозни средства се нуждаят от огромна изчислителна мощ, за да могат да избягват инциденти и да взимат разумни решения по време на движението си по пътищата. Тя ще се осигурява от компютри като Go, които трябва да бъдат по-бързи не само от геймърски машини, но дори и от много сървъри.

Решението на Intel ще се конкурира с Drive PX 2, автомобилният суперкомпютър с водно охлаждане на Nvidia, който бе обявен миналата година. Той разполага с 12 изчислителни ядра и две видео-ядра, базирани на архитектурата Pascal. При него обаче не е предвидена поддръжка на 5G.

Конкуренцията в областта на автомобилната микроелектроника между Intel и Nvidia навява спомени на съревнованието между Intel и AMD от края на миналия и началото на новия век. Това бе е епохата, когато един от основните инструменти за борба с конкурента бе чрез повишаване на тактовите честоти. По-късно съперничеството поутихна и двете компании започнаха да обръщат внимание на енергийната ефективност.

От Intel са убедени, че поддръжката на мобилни мрежи от пето поколение е предимство пред конкуренцията. Благодарение на това автомобилите ще могат по-бързо да предават данни за анализ в облака, с цел идентификация на обекти по улиците.

Go, така както и Drive PX 2, ще може да се самообучава. С помощта на компютри автомобилите ще разпознават пешеходци, пътна маркировка, светофари и т.н. Решенията ще се взимат с помощта на алгоритми, използващи данни от камери, лазерни далекомери, радиолокатори и др. сензори.

Intel и Nvidia се съревновават и по отношение на скоростта на пускане на умни автомобили по пътищата. Първата от двете компании работи съвместно с Mobileye и BMW, а хардуерът на втората вече се използва в електромобили на Tesla, които разполагат с функция на автопилот.

Най-големият плюс на роботизираните превозни средства е повишената безопасност, уверена е Кейти Винтер, управляваща поделението за автономно управление на автомобили на Intel. Налице са обаче и други предимства. Автономните автомобили имат потенциала да помагат на хората да използват по-рационално времето си, счита още тя, а също така ще помогнат за подобряване работата на логистични мрежи.

Uber и други компании вече провеждат проби на роботизирани таксита в САЩ. Създават се отраслови обединения, например за създаване на стандарти за обмяна на данни за пътното движение и климатичните условия.

Освен с Xeon чипове Go са оборудвани и две програмируеми логически матрици (FPGA), които изпълняват същата роля, както и графичните процесори в Nvidia Drive PX 2. Те ще помагат на автомобилите да взимат бързи решения. Вариантът на компютъра на Intel с Atom чипове ще разполагат само с една матрица.

Вариант на Go с поддръжка на 5G се очаква да бъде демонстриран на предстоящия Световен мобилен конгрес (MWC 2017), който ще се проведе от 27 февруари до 2 март в Барселона, Испания.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X