Нови Технологии

Volvo и Autoliv създават софтуерна фирма за автономни коли

Владимир Владков

Volvo Cars обяви днес партньорството си с шведско-американския доставчик на система за автомобилна безопасност Autoliv Inc., като двете фирми ще създадат съвместно дружество за разработка на софтуер за автономно шофиране.

Бъдещата компания, която все още няма име, ще бъде базирана в Гьотеборг и първоначалният й персонал ще е от 200 души, служители от двете фирми. Очаква се новата компания да заработи в началото на 2017 г., а след това да привлече на работа над 600 специалисти.

Volvo работи върху инфрачервена камера, която ще казва кога шофьорът заспива и ще превключва системите за безопасност в колата.

Autoliv разработва системи за автомобилна безопасност за всички големи автомобилни производители по света, има над 80 офиса с над 60 000 служители в 29 страни.

Новата компания Volvo/Autoliv ще разработва усъвършенствани системи в помощ на шофьора (ADAS) и системи за автономно шофиране (AD), които ще се ползват в колите на Volvo и ще се продават ексклузивно от Autoliv на други автомобилни производители. Приходите ще се поделят между двете компании.


Volvo и Autoliv създават софтуерна фирма за автономни коли

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Очаква се новата компания да представи първите си продукти ADAS през 2019 г., а до 2021 г. да пусне и AD технологии.

„Съчетавайки нашето ноу-хау и ресурси, ще създадем световен лидер в областта на AD софтуера, каза Хакан Самюелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars. - Това означава, че можем да предоставим по-бързо тази вълнуваща технология на своите потребители.“

До 2035 г. по пътищата в света ще се движат над 21 млн. самоуправляващи се превозни средства, показва доклад на IHS Automotive.

Международната Общност на автомобилните инженери (SAE) е създала 6 категории за автономно шофиране, като при ниво 0 няма никаква автоматизация, а ниво 5 съответства на напълно автономна кола, която контролира всички аспекти на шофирането, изпълнявани досега от човек.

Ниво 3 например осигурява всички аспекти на динамичното шофиране, като автоматично завиване, запазване на движението в рамките на пътната лента и адаптивен круиз контрол, но във всеки момент шофьорът трябва да може си върне контрола над колата, ако това се препоръча от системата ADAS.

Партньорството Volvo/Autoliv е индикация за сериозната консолидация в сектора на автономните технологии, като автомобилните производители или придобиват технология чрез изкупувания, или си партнират с други фирми за разработката й.

Миналият месец доставчиците на автомобилни технологии Delphi Automotive и Mobileye обявиха сътрудничеството си за съвместна разработка на т.нар. „готова за пазара напълно автономна система за автомобилни производители“.

Новината от Delphi/Mobileye пък се появи точно една седмица след като Ford разкри, че ще произведе цяла флотилия от самоуправляващи се коли без волан или педали за газ/спирачка, предназначени за таксиметрови услуги.

През юли BMW обяви плановете си да си сътрудничи с Intel и Mobileye за разработката на технология за нейната напълно автономна кола iNEXT.


Volvo и Autoliv създават софтуерна фирма за автономни коли

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Източник: Volvo

По-рано тази година GM обяви, че придобива Cruise Automation заради софтуерните таланти и способностите им за бърз развой. Този ход трябва да ускори разработките в GM на технология за автономни автомобили.

Computerworld





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X