Нови Технологии

BMW, Intel и Mobileye ще правят автономна кола до 2021

Владимир Владков

BMW иска да направи до 2021 г. напълно автономна кола, наречена iNEXT, която да е подходящ и за градските улици, и за магистралите.

За целта германският автомобилен производител си партнира с Intel и Mobileye, които ще предоставят съответните технологии за iNEXT при движението по улиците без човешка намеса.

Моделът iNEXT е първият от серията напълно автономни превозни средства, планирани от производителя.

BMW залага на прогнозата, че самоуправляващите се коли ще се ползват масово като автономни таксита и при услуги за споделено пътуване. Uber вече има предвид възможностите за споделено пътуване и е разработила в Питсбърг самоуправляваща се кола.

BMW, Intel и Mobileye работят съвместно и върху „превозни средства с висока степен на автономност“, при които има нужда от минимална човешка намеса. Компаниите скоро ще тестват подобна кола, но точна дата не бе съобщена.

Много коли вече са оборудвани с функции като автоматична спирачка за по-безопасно шофиране. Камери с висока резолюция, радари, LIDAR, оптични и топлинни сензори се добавят в много коли, като в края на краищата те ще направят по-практични самоуправляващите се коли.

Автомобилните производители разработват автономните коли в съревнование с технологични компании като Google. Google вече има самоуправляваща се кола на улиците, но тя не е перфектна и вече участва в инциденти. Производителите на чипове пък предоставят технологиите, които лежат в основата на самоуправляващите се коли.

Партньорът на BMW Mobileye има собствен чип, наречен EyeQ5, който прави самоуправлението по-безопасно чрез събиране, обработка и анализиране на данните от камери и от датчици едновременно. Технологията на Mobileye вече се ползва в колите на Tesla.

Intel може да предостави процесори, FPGA схеми, комуникационни чипове и защитни средства. Освен това Intel вижда и възможности да продава повече сървърни чипове, тъй като расте търсенето на системи за задълбочено обучение. Самоуправляващите се коли ще разчитат на подобно обучение в облака, за да научат колите да разпознават обекти и пътни знаци.

„Колите и всичко, към което те се свързват, ще има нужда от супермощни, сигурни и надеждни електронни мозъци, които ще ги направят достатъчно интелигентни, за да реагират като хората шофьори, каза Браян Крзанич, CEO на Intel, в своя блог.

Тази година Intel придоби редица компании, включително Yogitech и Itseez, които предоставят на колите компютърна визия и функции за безопасност.

Конкурентът на BMW шведската Volvo изгражда автономни коли с Nvidia, която пък предлага чипове и компютри, успяващи да засега сигнали, обекти, пешеходци, пътни ленти и значи. Nvidia предоставя мощен компютър с водно охлаждане, наречен Drive PX2, който се поставя в багажника на колата.

Все още има редица правни въпроси и стандарти по отношение на самоуправлението. Фирми за карти и картографски услуги и компании от автомобилната индустрия са се заели да изработят стандарти за обмен в облака на сензорни данни като пътни условия например.

Около 21 милиона самоуправляващи се коли ще се движат по пътищата до 2035 г., прогнозира анализаторската фирма IHS.

IDG News Service





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X