Нови Технологии

Uber ще купи всички автономни коли на Tesla през 2020 г,

Владимир Владков

Ако Tesla успее да произведе половин милион коли през 2020 г., то шефът на Uber Травис Каланик ще изкупи всички за своята таксиметрова услуга, твърди венчър капиталистът Стив Джърветсън. Той е член на борда на директорите на Tesla и партньор във фонда за рискови инвестиции Draper Fisher Jurvetson. Инвеститорът говори на вечерята Топ 10 технологични тенденции, организирана от Churchill Club.

 Стив Джърветсън, член на борда на Tesla и партньор във фонда за рискови инвестиции Draper Fisher Jurvetson. Снимка: DFJНаскоро Травис ми каза, че ако през 2020 г. колите на Tesla са автономни, ще иска да купи всичките. Той каза, че би желал да има всичките 500 хиляди коли, които се очаква да излязат от фабриките през 2020 г., каза Джърветсън. - Но не е успял да говори с Елън." Computerworld се опита да се свърже с Uber, но не успя да получи потвърждение до излизането на статията.

Шефът на Tesla Елън Мъск заложи името си, че ще успее да изкара на пътищата самоуправляващи се коли до 2020 г., но досега публично не е обявявал броя на колите, които ще бъдат произведени през 2020 г.

Джърветсън каза, че автономните коли ще бъдат толкова конкурентни, че тяхното проникване и сред фирмите, и сред крайните потребители ще е неизбежно. „Не казвам, че ще имаме робоколи. Но за онези от нас, които ще имам шанс да се сдобие с такава кола, това ще е като „Богоявление“. Никога няма да се върнете назад към старите модели, каза Джърветсън. - Бил съм в такава кола няколко пъти, в различни модели. Бих им поверил децата си.“

Думите на Джърветсън бяха цитирани за първи път от Forbes. Първоначално той каза, че автономните коли ще се движат с ниска скорост 25 мили/час или по-бавно при настройки за града. Но те ще предложат безпрецедентна икономия на време и гориво.

Самоуправляващите се коли ще осигурят 10-кратно подобрение на пътната безопасност и много по-малко фатални инциденти на пътищата. Те ще намалят и броя на колите, които ще се нужни в града. Хората ще могат да ги извикат и автономна кола ще стигне до тях в рамките на 30 секунди, при това с много малка цена на километър. На практика разходът ще е много по-нисък от масовия транспорт, смята той. - Всеки автомобилен производител работи в тази насока.“

Средният американец прекарва по 52 минути в колата си на ден, казва Джърветсън. Това време е загубено, защото тогава той не е продуктивен. Тъй като автономните коли могат да предвидят спирането и завиването, тяхното окачване може да компенсира резки движения, предлагайки на пътниците по-плавно возене. „Толкова вълнуващо ще е бъдещето, ще се наложи и нов дизайн на градската среда“, добавя той.

Computerworld, САЩ





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X