Нови Технологии

MaxxMotion Diesel е отговорът на OMV на студената зима

Владимир Владков

Владимир Владков

Застудяването в края на 2014 г. и особено падането на температурите през нощта до минус 20 градуса направиха по-актуално новото предложение на OMV България за собствениците на автомобили с дизелови двигатели. Зимното гориво MaxxMotion Diesel, което вече се продава и в България, разполага с отлични зимни характеристики, включително гранична температура на филтруемост до минус 30 градуса по Целзий.

„Горивото MaxxMotion Diesel е разработено в лабораторията на OMV в Австрия на основата на специално базово гориво, заяви д-р Николай Шуберт, мениджър продуктово развитие и иновации в OMV на пресконференция в София. - Специалната формула на горивото, включваща група добавки плюс задължителния биокомпонент осигурява по-малки парафинови частици при минусовите температури, по-ниска температура на помътняване на горивото, както и антифрикционни добавки“, заяви специалистът. Стандартът за дизелово гориво в ЕС е филтруемост при минус 15 градуса по Целзий, което означава, че при падане на температурите (особено през нощта) под тази граница може да доведе до главоболия за шофьорите. Парафиновите частици задръстват филтъра и понякога това пречи дори на стартирането на двигателя.

Освен това обаче иновативната формула на MaxxMotion Diesel подобрява и работата на двигателя, като премахва дори съществуващи отлагания и замърсявания, почиства клапани и дюзи, подобрява впръскването, което води до по-чисто изгаряне на горивото и намаляване на вредните емисии. „Специалната формула е създадена в малката рафинерия край Виена Pilot Plant, където се разработват оптимизирани горива, собствени производствени технологии, правят се научно-развойни изследвания в нови горива, включително биогорива от второ и трето поколение, добави Шуберт. – Кооперираме се и с ОЕМ производители на автомобилни части, така че съвместно да осигуряваме по-добра работа на горивата и автомобилните двигатели.“

„Горивата се произвеждат в рафинерията ни в Австрия и тази в Румъния“, добави Петър Величков, изпълнителен директор на OMV България. Според него, горивото оказва влияние не само върху разхода, а и върху вредните емисии, шума на двигателя, експлоатационния ресурс на автомобила. „Все пак, не бива да очаквате чудеса от двигателя, като сипете веднъж от специалното гориво“, заяви Величков. Отлаганията и съответно премахването им става постепенно с времето. Освен това е погрешно мнението, че смесването на специално гориво с филтруемост -30оС и обикновен дизел за до -15оС ще осигури на автомобила смес, издържаща примерно -20оС. „В химията смесването не действа така“, каза Шуберт. Специалните добавки в MaxxMotion Diesel създават много по-малки парафинови частици при ниските температури, които по-лесно преминават през филтъра, докато големите парафинови частици в обикновения дизел могат да го задръстят.

Освен подобреното гориво OMV България препоръчва на шофьорите да поддържат правилно налягане на гумите. „Изхвърлете безполезния товар от автомобила, особено по-тежките предмети, от които реално нямате нужда, каза още Величков. – Премахнете багажника от горния капака на автомобила, включете отоплението на най-висока степен едва след като двигателят достигне работна температура, а не веднага след запалването му. Зареждането със зимния OMV MaxxMotion Diesel гарантира повече изминати километри, осигурявайки максимална надеждност през зимата и удължавайки живота на двигателя“, добави изпълнителният директор на OMV България.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X