Техавто

Автономният камион на Volvo ще превозва стоки до пристанищния терминал в Гьотеборг

Computer World

Електрическият, свързан и автономен автомобил Vera на Volvo Trucks става част от интегрирано решение за транспортиране на стоки от логистичен център до пристанищен терминал в Гьотеборг, съобщиха от българския офис на шведския производител. Заданието е резултат от ново сътрудничество между Volvo Trucks и фирмата за фериботи и логистика DFDS.

DFDS предоставя фериботни и транспортни услуги в Европа и Турция, като генерира годишни приходи от около 17 млрд. датски крони (2,28 млрд. евро). Разполага с 8000 служители на кораби и в офиси в 20 държави. "Целта на сътрудничеството е Vera да се внедри в реално приложение, което ще осигури свързана система за непрекъснат поток от стоки от логистичен център на DFDS до пристанищен терминал за дистрибуция по целия свят", добавят от Volvo Trucks.

Автономният камион на Volvo ще превозва стоки до пристанищния терминал в Гьотеборг

© Volvo Trucks


Vera бе представен от компанията през миналата година като първото електрическо, свързано и автономно решение, създадено за изпълнение на повтарящи се операции в логистични центрове, фабрики и пристанища. "Автомобилът Vera е подходящ за превоз с висока точност на големи обеми от стоки на къси разстояния", обясняват от компанията.
"Вече имаме възможност да внедрим Vera в идеална среда и да продължим да развиваме неговия потенциал за други подобни операции", добавя Микаел Карлсон, вицепрезидент "Автономни решения" във Volvo Trucks.

Автономният камион на Volvo ще превозва стоки до пристанищния терминал в Гьотеборг

© Volvo Trucks


Целта на новия проект е да бъде внедрена свързана система, състояща се от няколко автомобила Vera, наблюдавани от контролна кула. "Това ще даде възможност за плавен и постоянен поток, който отговаря на изискванията за по-голяма ефективност, гъвкавост и устойчивост. Сътрудничеството с DFDS е първата стъпка към внедряването на Vera в реално транспортно задание с предварително определен маршрут по обществени пътища, макар и в промишлена зона", добавят от производителя. Автономната система се наблюдава от оператор в контролна кула, който отговаря също и за транспорта.

Автономното решение ще бъде адаптирано допълнително с помощта на технологии, управление на операциите и подобряване на инфраструктурата, преди да бъде задействана пълната му функционалност. От двете компании обещават, че ще бъдат взети всички "необходими предпазни мерки за безопасност в съответствие със съществуващите изисквания".

Решението е подходящо за повтарящи се потоци с максимална скорост от 40 км/ч. Адаптирането на инфраструктурата е част от обхвата при прилагането на общата транспортна система, включително автоматизираните врати на терминалите.

"Автономните превози с ниски нива на шум и нулеви емисии на отработени газове ще играят важна роля в бъдещето на логистиката и ще бъдат от полза както за бизнеса, така и за обществото", обяснява Микаел Карлсон и добавя "Vera може да има ограничение на скоростта, но не и ние. Тестването вече започна и възнамеряваме да внедрим решението през следващите години."

Volvo Trucks и DFDS са основните партньори, като проектът е подкрепен и от други участници. Инициативата се осъществява с подкрепата на Шведската агенция за иновации Vinnova, Шведската транспортна администрация и Шведската агенция по енергетика чрез Стратегическата програма за научни изследвания и иновации за превозни средства FFI.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X