Автономният камион на Volvo ще превозва стоки до пристанищния терминал в Гьотеборг
Електрическият, свързан и автономен автомобил Vera на Volvo Trucks става част от интегрирано решение за транспортиране на стоки от логистичен център до пристанищен терминал в Гьотеборг, съобщиха от българския офис на шведския производител. Заданието е резултат от ново сътрудничество между Volvo Trucks и фирмата за фериботи и логистика DFDS.DFDS предоставя фериботни и транспортни услуги в Европа и Турция, като генерира годишни приходи от около 17 млрд. датски крони (2,28 млрд. евро). Разполага с 8000 служители на кораби и в офиси в 20 държави. "Целта на сътрудничеството е Vera да се внедри в реално приложение, което ще осигури свързана система за непрекъснат поток от стоки от логистичен център на DFDS до пристанищен терминал за дистрибуция по целия свят", добавят от Volvo Trucks.

© Volvo Trucks
Vera бе представен от компанията през миналата година като първото електрическо, свързано и автономно решение, създадено за изпълнение на повтарящи се операции в логистични центрове, фабрики и пристанища. "Автомобилът Vera е подходящ за превоз с висока точност на големи обеми от стоки на къси разстояния", обясняват от компанията.
"Вече имаме възможност да внедрим Vera в идеална среда и да продължим да развиваме неговия потенциал за други подобни операции", добавя Микаел Карлсон, вицепрезидент "Автономни решения" във Volvo Trucks.

© Volvo Trucks
Целта на новия проект е да бъде внедрена свързана система, състояща се от няколко автомобила Vera, наблюдавани от контролна кула. "Това ще даде възможност за плавен и постоянен поток, който отговаря на изискванията за по-голяма ефективност, гъвкавост и устойчивост. Сътрудничеството с DFDS е първата стъпка към внедряването на Vera в реално транспортно задание с предварително определен маршрут по обществени пътища, макар и в промишлена зона", добавят от производителя. Автономната система се наблюдава от оператор в контролна кула, който отговаря също и за транспорта.
Автономното решение ще бъде адаптирано допълнително с помощта на технологии, управление на операциите и подобряване на инфраструктурата, преди да бъде задействана пълната му функционалност. От двете компании обещават, че ще бъдат взети всички "необходими предпазни мерки за безопасност в съответствие със съществуващите изисквания".
Решението е подходящо за повтарящи се потоци с максимална скорост от 40 км/ч. Адаптирането на инфраструктурата е част от обхвата при прилагането на общата транспортна система, включително автоматизираните врати на терминалите.
"Автономните превози с ниски нива на шум и нулеви емисии на отработени газове ще играят важна роля в бъдещето на логистиката и ще бъдат от полза както за бизнеса, така и за обществото", обяснява Микаел Карлсон и добавя "Vera може да има ограничение на скоростта, но не и ние. Тестването вече започна и възнамеряваме да внедрим решението през следващите години."
Volvo Trucks и DFDS са основните партньори, като проектът е подкрепен и от други участници. Инициативата се осъществява с подкрепата на Шведската агенция за иновации Vinnova, Шведската транспортна администрация и Шведската агенция по енергетика чрез Стратегическата програма за научни изследвания и иновации за превозни средства FFI.