Ит Проекти

Think Digital: Три основни фактора за успешна дигитална трансформация

Computer World

Иван Гайдаров

Светът става все по-дигитален. Дигиталната трансофрмация не е нещо, което ще се случи в бъдеще, тя се случва тук и сега. Помислете си за съвременните деца – те започват да мислят дигитално, без никой да ги е учил. Ние говорим за дигиталната трансформация, но всъщност тя е навсякъде около нас. Начинът, по който се свързваме, по който общуваме, по който правим бизнес, стават все по-дигитални”. С тези думи Игор Правица, главен мениджър на IBM България, откри 12-та софтуерна конференция, организирана от IBS, която тази година премина под мотото Think Digital.

 

 

В рамките на инициативата бяха представени различни аспекти на дигитализацията на бизнеса, като презентациите обхванаха възможностите за анализ на данни в реално време, дигиталната трансформация в нейните измерения на работното място, автоматизацията на различни процеси и др. По време на събитието бяха представени и решения, които могат да помогнат на компаниите по-лесно да се справят с предизвикателствата, които Регламента за защита на личните данни (GDPR), който според Правица ще изиграе положителна роля за трансформацията на бизнеса, поставя пред организациите.

 


Think Digital: Три основни фактора за успешна дигитална трансформация

© Computer World, Computerworld.bg

 

Забелязвам няколко тенденции, които определят до голяма степен дигитализацията на бизнеса. Първата е свързана с желанието на компаниите да се адаптират към промените възможно най-бързо. Самите промени в днешно време се случват с голяма динамика, което прави този процес много труден. Трябва да сме готови да се приспособим към новата действителност, като тук не става дума само за технологиите. Те са просто един аспект от промяната, основа на която са хората - тяхната култура, начинът на мислене. Ако хората в една организация не са готови да подкрепят промените и да се адаптират към тях, тя няма как да се случи по начина, по който трябва”, категоричен е Правица и добавя, че една от основните задачи на IBM като водещ доставчик е да подкрепя организациите в техния стремеж към бърза адаптация.

Вторият аспект, на който главният мениджър на IBM България акцентира, са иновациите.

В днешно време всеки гледа как да бъде различен, защото най-добрият начин една компания да бъде конкурентна на пазара са иновациите. Организациите постоянно обмислят варианти как да бъдат уникални и как да правят нещата по малко по-различен начин от останалите играчи, като именно технологиите са инструментът, който може да им помогне за постигането на тези цели”, смята Игор Правица.

Третият сегмент, който е от изключително значение за дигитализацията на бизнеса според него, са данните и всички операции, свързани с тях.

В тази посока има много предизвикателства, с които тепърва предстои компаниите да се сблъскат. Едно от тях е GDPR, който ще принуди организациите да променят отношението си към данните. Но този регламент също така ще им помогне, защото ако искате да утилизирате и монетизирате информацията, първо трябва да знаете какви точно данни притежавате и къде се намират те. Знаейки веднъж отговорите на тези въпроси, организациите ще могат да впрегнат тези данни за постигането на своите цели”, съветва още Правица.


Think Digital: Три основни фактора за успешна дигитална трансформация

© Computer World, Computerworld.bg

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X