Ит Проекти

ИТ платформа управлява процесите по архитектура и градоустройство в СО

Computer World

Вече всеки гражданин или фирма ще може да получава по-бързо и прозрачно в единен формат всички необходими административни актове по отношение на разрешения за строеж, разрешения за поставяне и удостоверения за въвеждане в експлоатация. Това става възможно след проект по въвеждане на цялостна технологична платформа за управление на административния процес в направление „Архитектура и градоустройство“ на Столична община, изградена от Мапекс (Mapex), съобщиха на 25 април от българската геоинформационна компания. Компанията предоставя геодезически и ГИС решения в областта на строителството, архитектурата и дейностите по кадастъра.

Платформата обединява необходимата информация и административни документи и позволява ефективно управление на процесите в областта на устройството на територията във всички 24 районни администрации, обясниха от дружеството изпълнител.

Като част от проекта, Мапекс предоставиха комплексни услуги на Столична община - бизнес анализ, консултиране, разработка на софтуерни и интернет приложения, внедряване на технологични решения, тестване и сега последваща поддръжка.


ИТ платформа управлява процесите по архитектура и градоустройство в СО

© Computer World, Computerworld.bg

„Щастливи сме, че специалистите на Мапекс отново успяха да помогнат за подобряването на важни обществени услуги. С възможностите на най-новите технологии, ние улеснихме значително работата на експертите от направление „Архитектура и градоустройство“ и им предоставихме всички необходими технологични инструменти за да могат да предоставят по-бързи и по-качествени услуги за гражданите от най-голямата община в България”, отбеляза Александър Лазаров, изпълнителен директор на Мапекс.

Въведената от Мапекс технологична система обединява процесите и информацията по управление на административните актове в 24 районни администрации към Столична община. Чрез осигуряване на оперативна съвместимост на регистрите за разрешения за строеж, разрешения за поставяне и удостоверения за въвеждане в експлоатация най-голямата община в България ще постигне комплексно административно обслужване и ще може да предоставя по-голямо разнообразие от услуги на гражданите и бизнеса. Системата дава възможност да се събира, съхранява и предоставя в електронен вид за използване от администрация, бизнеса и гражданите, цялата необходима информация за конкретна географска единица.

Досега различните районни администрации работеха независимо една от друга и без автоматизирани инструменти, което удължаваше работата на служителите и забавяше времето за предоставяне на услуги към гражданите и бизнеса. Мапекс промени това, като разработи специален софтуер, който унифицира и автоматизира процесите по изготвяне на административни актове. Българската компания изгради единна база данни за издадените към момента административни актове и структурира архивите на издадените административни актове за цялата столична община, което позволи издаването на различни справки за конкретен имот и така подобри прозрачността за граждани и бизнес.

Служителите от направление „Архитектура и градоустройство“ вече имат на разположение три интернет-базирани приложения, които дават възможност за достъп до базата данни и извличане на информация от нея под формата на справки и подходяща визуализация. Интернет-базираният достъп позволява споделяне и достъп до базите данни от районните администрации на Столична община, както и за лесно предоставяне на част от събраната актуална информация в публичното пространство, включително чрез интернет.

Цялата информация е интегрирана с ГИС технологии на Мапекс в интерактивна карта, която показва за всяка избрана географска точка, имот или парцел комплексна информация и пълен архив на издадените административни актове.

По този начин значително ще бъде подобрена прозрачността и проследяването на вече издадени административни актове за нуждите на граждани и бизнес, което ще повиши доверието в градоустройственото управление на общината.

„Столична община се справи с поредното предизвикателство по пътя към предоставяне на повече и по-добри услуги на гражданите и бизнеса. С настоящият проект ние ще направим дейността на направление „Архитектура и градоустройство“ много по-прозрачна и ще повишим доверието на всички граждани и инвеститори в една много важна сфера от живота на общината“, отбеляза арх. Здравко Здравков, главен архитект на Столична община.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X