Ит Проекти

Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп пусна мобилното приложение B-Assist

Computer World

Приложението B-Assist за мобилни устройства, разработено специално за клиентите със сключена застраховка „Здравна грижа”, представи ЗЕАД „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп“ на 17 февруари.

Приложението е безплатно за клиентите на застрахователното дружество и може да бъде изтеглено от GooglePlay - за Android базирани устройства, и от AppStore – за iOS базирани устройства.

Разработката играе ролята на личен асистент, който осигурява достъп до квалифицирана здравна помощ онлайн денонощно. Приложението дава възможност на потребителите да си записват лесно часове за прегледи и напомня за тях; помага им бързо да изпращат документи за потвърждение на високоспециализирани изследвания; съхранява полезна информация за покритието по застраховката, заведените застрахователни претенции и използваните медицински услуги; предлага нови възможности с всяка актуализация. Също така, посредством мобилното приложение, клиентите на застрахователната компания със сключена застраховка „Здравна грижа” получават достъп и до карта с адресите на около 600 лицензирани държавни и частни медицински лечебни заведения и техни клонове в цялата страна, в които могат да ползват застраховката си.

Процесът от идеята за създаване на „идеалният личен асистент“ до пускането на мобилното приложение отнел около година.

„Мобилното приложение е „върхът на айсберга“, то е един изключително потребителски ориентиран начин клиентите да се свързват с нас, и за да работи то, е изпълнен мащабен технологичен проект. Внедрена е цялостна иновативна облачно-базирана CRM система, която стои зад приложението и дава възможността да се ползват всички услуги“, разкри Светла Несторова, председател на УС и изпълнителен директор на „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп“.

Отделно от мобилното приложение, в рамките на проекта е разработена отделна онлайн платформа за здравните заведения, чрез която те могат да извършват онлайн проверка на статуса на индивидуалното застрахователно покритие по застраховката „Здравна грижа“ на клиентите на застрахователя.

На снимката: Светла Несторова, председател на УС и изпълнителен директор на „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп“. Фотограф: Александър Главчев

„Вече работим по версия 2 на мобилното приложение, в което ще има чат опция, за да може медицински екип на компанията да бъде във връзка с клиентите, когато те имат казус, предвидено е да може да се заведе щета през портала, обмисля се и въвеждането на рейтингова система за обратна връзка, чрез която клиентите да могат да оценяват лечебните заведения, лекарите, предоставените им услуги, така че да имаме документиран реалния опит на клиентите със съответното здраво заведение и той да бъде отразен в документацията ни“, допълни Несторова.

За изпълнението на технологичния проект застрахователното дружество се е доверило на консултантската компания Next Consult („Некст Консулт“) - официален представител на Salesforce за България, и TBI Info („Ти Би Ай Инфо“) - компания за софтуерни разработки, в чийто акционерен капитал „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп“ има дялово участие.

Светла Несторова подчерта, че „не е чувала за подобна система в цяла Централна и Източна Европа, а Орлин Дочев, управляващ партньор в Next Consult, заяви, че това е първият проект за внедряване на Salesforce в застрахователния сектор в Югоизточна Европа.

Към момента близо 30 000 са клиентите на „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп“ със сключена застраховка „Здравна грижа”, а общо броят на застрахованите лица в компанията е около 200 000. Организацията предлага също така застраховки „Живот“ и „Злополука“. Плановете са системата да обхване всички клиенти на застрахователното дружество.

„За подобен проект е необходим партньор, който да се развива заедно с технологичния свят. С появата на нови версии на операционните системи и нови версии на устройствата, платформата, която се ползва, трябва естествено да се развива и да следва новостите. Ако се бяхме опитали да следваме технологичния свят, щяхме за „загубим мача“, защото това не е основният ни бизнес. Основният ни бизнес се концентрира в осигуряване на клиентите на застрахователна услуга, защита и помощ да се свържат с лекар. За целта ни беше необходим партньор, който да може да се движи на гребена на вълната на технологичното развитие, да го следва, и заедно, обединявайки компетенциите си, да движим изпълнението на проекта“, коментира избора на Salesforce Светла Несторова.

TBI Info е създателят на самото мобилно приложение, която стъпва върху платформата на Salesforce.

„В техническата част са интегрирани четири различни системи. Salesforce се занимава с цялостното обслужване на клиента, а мобилното приложение е само един канал, през който може да се достъпи Salesforce системата. Проектът дава възможност за т.нар. omnichannel комуникация, т.е. връзка през абсолютно всички канали – телефон, имейл, и т.н. - обясни Юлиян Маслянков, управител на TBI Info. - Salesforce базата данни е интегрирана с друга облачна услуга на Salesforce – Heroku, която достъпва целия сървър на приложенията, приложението за проверка на статуса на здравноосигуреното лице от лечебното заведение, и др. Heroku услугата е свързана с т.нар. legacy система на „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп“. Всички данни се обменят в реално време“.

„Отделно от всичко изброено дотук, е направена интеграция и с централата, която позволява въвеждане на случаите, описани от обажданията на потребителите. За първи път в България се прави omnichannel инсталация на service-модула на CRM. Оттук нататък системата може да се надгражда с всякакви приложения, които дават конкурентни предимства”, каза Дочев.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X