Бизнес

Приходите на Vivacom за 2020 г. надхвърлят €522.5 млн.

Владимир Владков

Проформа приходите на Vivacom за 2020 г. са в размер на 522,5 млн. евро, а приносът на българския оператор към оборота на United Group за миналата година e около €227.5 млн. Това е така, защото се отчитат само постъпленията за последните 5 месеца на 2020 г., тъй като мажоритарният дял във Vivacom е бил придобит United Group именно през август 2020. Коригираната проформа печалба EBITDA за цялата предходна година е €232.9 милиона, а само за периода след придобиването от United Group тя е €98 милиона, обясняват от телекомуникационната група, обявявайки финансовите си резултати.

Същевременно приходите на Vivacom за първото тримесечие на 2021 г. са €130 млн., като основен принос имат телекомуникационните услуги (със €102.7 млн,), от тях 64 млн. евро са от мобилни услуги. От продажбата на телефони и материали постъпленията за първото тримесечие са €15.8 милиона. Коригираната печалба за това първо тримесечие е е в размер на 61,5 млн. евро, като маржа на EBITDA e 47.3%.

Капиталовите инвестиции на Vivacom за 2020 г. (за петте месеца до края на 2020 г.) са в размер на €45.8 милиона, а само за първото тримесечие те са около €15.6 милиона.

За цялата United Group приходите за 2020 г. са се увеличили с 56.5% до 1161.3 милиона евро при 741.8 милиона евро за 2019 г., а приходите само за първото тримесечие на 2021 г. са нараснали със 126.5% до 439.4 милиона евро от 194 милиона евро през първото тримесечие на 2020 г. Отчитайки приноса на придобитите компании през финансовата година, годишните приходи (PF L2QA) към март 2021 г. възлизат на 1 928 милиона евро, добавят от United Group.

Навлизането на United Group в Хърватия, България и Гърция e увеличило цялостното покритието на пазара, обслужван от компанията, до приблизително 40 милиона души. Проформа приходите са скочили до близо 2 милиарда евро годишно. В края на първото тримесечие услугите са нараснали с повече от 120% в сравнение с година по-рано, равняващи се на близо 11 милиона.

"2020 г. беше една от най-трансформиращите години в нашата история, а 2021 г. изглежда също толкова важна. Положителните тенденции в оборота и EBITDA продължиха през цялата 2020 г. и 2021 г. Нашият стабилен растеж бе подкрепен от ключови придобивания, които откриха нови пазари за нас и които са в основата на продължителната лидерска позиция на United Group в региона като доставчик на телекомуникационни и медийни услуги. Виждаме значителни възможности за растеж на всеки нов пазар, както и полезни взаимодействия с останалата част от United Group", коментира главният изпълнителен директор Виктория Боклаг.

Към момента United Group разполагса с диверсифициран бизнес с водещи пазарни позиции в Сърбия, Хърватия, Словения, Босна и Херцеговина, Черна гора, България и Гърция. През първото тримесечие на 2021 г. българският оператор Vivacom генерира най-голям дял от приходите на компанията - 29%, следван от Telemach Словения с 14% и гръцкия Forthnet също с 14%, SBB Сърбия с 13% и Telemach Хърватия с 10%. Telemach Босна и Херцеговина и Telemach Черна гора са допринесли за под 5% от приходите на United Group.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X