Бизнес

А1 с 3,6% ръст на приходите и 21,2% на печалбата за Q1 2021

Владимир Владков

Сериозен ръст на приходите и на печалбата отчете А1 България за първото тримесечие на годината, като това се дължи на подобрените продажби и на мобилни, и на фиксирани услуги, силен е и приносът на бизнеса с ИКТ решения за корпоративния сектор.

Общите приходи на компанията за периода са нараснали с 3,6% годишно до 132,2 млн. евро, като само от услуги постъпленията са скочили със 7,3% до 105,9 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) е на стойност 55,6 млн. евро, което означава ръст от 21,2% спрямо същия период на 2020 г.

Ръстът при фиксираните услуги е впечатляващ - 9,4%, като приходите от тях са 35,1 млн. евро. "Увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание с каналите MAX Sport и интерактивна телевизия Xplore TV са спомогнали за увеличение на средния месечен приход от фиксирана линия (ARPL) от 6,1% и достига 14,5 евро", обясняват от А1. Общият брой на фиксираните линии също регистрира ръст от 1,5%, като най-голямо е увеличението при абонатите на широколентов интернет - 2,9%, докато при абонатите на платена телевизия той е по-малък - 1,7%.

Друг основен фактор за добрите резултати в сегмента на фиксирания бизнес е развитието на дигиталните бизнес услуги на компанията. В сферата на "Интернет на нещата" през февруари компанията реализира успешна интеграция и старт на проект за превенция на наводнения в община Варна. От началото на 2021 г. А1 продължи да развива своите SaaS решения, включително за оптимизация на бизнес процеси SAP Business One за малки и средни компании и SAP S/4HANA - за големи корпорации. В категорията софтуер като услуга са и решения за киберсигурност като A1 Web Application Firewall, които предлагат защита за уебсайтове или приложения, филтриране и наблюдение на трафика между уеб услугата и интернет. Услугата се предоставя директно от център за данни на А1 в България и помага на бизнес организациите да предпазват фирмените данни и тези на клиентите си от злонамерени атаки. А1 стартира и услуга, базирана на концепцията "Интернет на нещата" и технологията NB-IOT за умно земеделие - интегрирано в облака решение за дистанционно наблюдение на полето за влажност, температура и др., в комбинация от измервателно оборудване.

Пазарът на мобилни услуги остана стабилен през първите три месеца на 2021 г., като компанията отчита засилено търсене на новите мобилни планове с неограничени минути и мегабайти - А1 Unlimited. Тези дейности на компанията са компенсирали спада в роуминг услугите, който се дължи на по-малкото пътувания, свързани с пандемията от COVID-19. Приходите от мобилни услуги са се увеличили с 6,2% до 70,7 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 8,5% до 6,3 евро.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X