Компютърен Хардуер

Глобалните доставки на гейминг компютри с 30% ръст до 2025

Александър Главчев

Глобалните доставки на компютри за игри се очаква да достигнат над 65 млн. бр. през 2021 г. Тенденцията за нарастване ще продължи и през следващите години, като броят на продадените бройки ще се увеличи до близо 73 млн през 2025 г., прогнозира анализаторската компания Staista.

Според данните през тази година продажбите на преносими компютри, ориентирани към геймъри, ще достигнат 29,7 млн. бр., а на настолните конфигурации - 19,7 млн. бр. Доставките на монитори за игри пък се очаква да достигнат 17,5 млн. бр. Сумарните доставки на продукти от тези три категории ще бъдат около 65,1 млн. бр. За сравнение през 2020 г. те бяха 55 млн. През 2025 г. разпределението се очаква да е следното: 33,7 млн. бр. лаптопи, 15,7 млн. бр. настолни компютри и 23,5 млн. бр. монитори.

Продължава да е устойчива тенденцията на увеличаване на дяла на преносимите компютри за сметка на настолните. Ако през 2020 г. продажбите лаптопи и десктопи са били съответно 43,64% и 30,26% (от пазара на лаптопи, десктопи и монитори), то през 2025 г. се очаква те да бъдат съответно 46,23% и 21,53%. За тази година според анализаторите разпределението е 42,86% за лаптопите и 26,88% за настолните решения.

Въпреки че през първата половина на 2020 г. индустрията се сблъска с проблеми във веригите за доставки, пазарът както на двете категории компютри, така и на монитори са скочили с близо 30, сочат данни на IDC.

Очаква се доставките на игрални монитори нараснат с впечатляващите 64% до 2025 г., като броят на продадените бройки ще се увеличи от 14,3 млн. през 2020-та до 23,5 млн. бр. през 2025 г.

Очаква се настолните персонални компютри за игри да представляват около 26% от пратките на световния пазар за компютърни игри през тази година, със 17,5 милиона продадени бройки. Статистиката обаче показва, че тази цифра се очаква да спадне до 15,7 милиона през следващите четири години.

Дори преди пандемията, глобалният пазар не гейминг бележеше впечатляващ ръст, като сумарните приходи на него достигнаха близо 40 млрд. долара през 2020 г. - около 60% скок за пет години. За този период приходите от компютри висок клас нараснаха със 72%. Ръстът на търсенето при при по-базовите гейминг решения е около 15 на сто.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X