Бизнес

DataArt отчита 15% ръст на приходите въпреки пандемията

Мария Динкова

Глобалната технологична компания, която проектира, разработва и поддържа персонализирани софтуерни решения, DataArt отчита рекордни приходи от 181 млн. долара за изминалата 2020 г. Въпреки затрудненията, породени от пандемията с Covid-19 и рязкото намаляване на търсенето на услуги в някои сектори, компанията постига общ ръст на приходите от 15% спрямо предходната година, като същевременно запази планирания 10% марж. Също така успява да привлече над 150 нови клиента и да генерира 21,8 млн. долара приходи вследствие на тези нови партньорства.

През изминалата година DataArt запазва цялата си работна сила от над 3500 служители, но освен това наема повече от 700 нови професионалисти, които стават част от екипите й. Значителният устойчив растеж произтича от затвърждаването на позициите на компанията в индустрии като туризма, финансовата сфера, здравеопазването, търговията и др.

Финанси
Финансовата дивизия на DataArt успява да привлече 29 нови клиента през 2020 г. Компанията затвърждава позициите си като доставчик на решения за капиталовите пазари, борси, банки и мениджъри на активи. Основните области на сътрудничество в сектора през изминалата година включват миграция в облака и модернизация на системите, облачно базирано управление на данни, front-end модернизация, разработване на иновативни цифрови инструменти и др.

Сред новите клиенти на DataArt в сферата на финансите за изминалата година са OpenFin и Beacon - водещите технологични платформи във финансовия сектор.

Търговия
2020 демонстрира важността на дигитализацията за бизнесите, опериращи в сферата на търговията. Основните тенденции в тази област, които DataArt отчита, са свързани с повишен интерес към персонализираните системи за управление на складове (WMS), разработване на иновативни решения за доставка, взаимодействие чрез виртуални асистенти и обогатена реалност.

През 2020 г. DataArt затвърждава ключовото си партньорство с Ocado Technology и отчита успешно сътрудничество с други лидери в сектора на търговията като Unilever, Metro Markets и Rappi.

Туризъм
Въпреки че туристическият сектор бе силно засегнат в резултат на Covid-19, дивизията на DataArt, посветена на туристическата сфера, завършва годината без сериозни сътресения, отчитайки само 20% спад в приходите спрямо 60% среден спад за бранша.

Технологиите се оказват ключови за туристическите компании, които все по-активно залагат на онлайн и мобилни продажби, автоматизация и гъвкава облачна инфраструктура.

През настоящата година DataArt планира да разшири дългогодишните си партньорства с лидери в индустрията като Sabre и AWS, както и да инвестира в развитието на DataArt Travel Advisory Partner Network.

Здравеопазване
През 2020 г. DataArt отчита 51% увеличение на приходите за дивизията, посветена на здравеопазването, и успява да привлече 25 нови клиента. Голяма част от този растеж се дължи на изграждането на решения, които да са от полза както за крайните потребители, така и за индустрията чрез справянето с предизвикателствата, свързани с пандемията и социалното дистанциране.

Компанията наблюдава и повишен интерес към решения, свързани с телемедицината, виртуалната ангажираност на пациентите, проследяването на контактни лица, виртуалните клинични изпитвания, технологии, свързани със спортни занимания в домашни условия и др.

В сектора на здравеопазването DataArt продължава успешното си сътрудничество с компании като Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud и InterSystems.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X