Бизнес

IBM с нови климатични цели за 2030

Мария Динкова

IBM планира да премахне до 2030 своите емисии от въглероден диоксид, които са резултат от операциите на компанията , пише The Verge. За разлика от някои други технологични компании, които напоследък направиха впечатляващи обещания, ангажиментът на IBM е насочен към необходимостта от спиране на емисиите, а не към намиране на начини за улавяне на въглеродния диоксид, след като е бил освободен.

Компанията иска да достигне нетни нулеви емисии на парникови газове до края на десетилетието, като обещава да направи "всичко, каквото може при своите операции", за да спре замърсяването, преди да се обърне към новите технологии, които могат да улавят въглеродния диоксид. Освен това IBM планира до 2030 да разчита на възобновяема енергия за 90% от използването от компанията електричество. До 2025 също така компанията иска да намали емисиите си от парникови газове с 65% в сравнение с нивата от 2010.

IBM ще се фокусира върху своите облачни изчисления и изкуствен интелект, след като през октомври обяви, че ще се раздели на две публични компании и ще отдели легаси ИТ услугите си с ново име. Този ход поставя организацията в по-пряка конкуренция на пазара на облачни услуги с гиганти като Amazon и Microsoft. Центровете за данни са отговаряли за около 1% от глобалната употреба на електричество през 2018, показват данните на Международната агенция по енергетика и могат да прретоварят локалните електрически мрежи. И трите компании вече са направили сериозни обещания за справяне със замърсяването, предизвикващо климатичните промени.

Обещанието на Microsoft се фокусира върху разработването на технологии, които могат да извлекат въглеродния диоксид от атмосферата. Компанията постигна нетни нулеви емисии още през 2012, но продължава до голяма степен на разчита на инвестиции в гори, за да компенсира своето замърсяване. В Amazon от друга страна са си поставили за цел да постигнат нетни нулеви емисии до 2040. Същевременно обаче емисиите на компанията продължават да се увеличават с разрастването на нейния бизнес.

Все пак и IBM има какво да подобри в своето обещание, тъй като към момента компанията не си поставя за цел да намали емисиите, идващи от веригата й на доставки или от използването на нейните продукти от потребителите. Този тип непреки емисии често обхващат основната част от въглеродния отпечатък на организациите. IBM не следи цялото замърсяване от своята верига за доставки, но другите непреки емисии (като тези от продаваните продукти) представляват най-голям дял от въглеродния отпечатък на компанията през 2019. От друга страна Microsoft и Amazon отделят внимание на всички тези източници на емисии в своите обещания, свързани с климата.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X