Бизнес

7 пъти повече български товари до Amazon за ноември 2020

Владимир Владков

Над 7 пъти повече са превозените стоки на български компании до Amazon през ноември сравнено с януари 2020 г., отчитат от водещата транспортно-логистична компания Transpress. Компанията е лицензирана да осъществява доставки до центровете на най-голямата платформа за електронна търговия в света. Броят на изпращачите у нас се е увеличил пропорционално на пратките, показват още данните на Transpress.

През 2020 г. най-голям е обемът на доставените от България автомобилни аксесоари, което представлява около половината от всички пратки. На второ място са мебелите, следвани от лични аксесоари и хранителни добавки. През Amazon успешно се търгуват и трайни био храни.

"Нямаме претенция това да са изцяло представителни данни, но за нас тенденцията е категорична и положителна и я отчитаме в качеството си на един от основните лицензирани превозвачи, които имат право да правят доставки до центровете на глобалната платформа. Тя показва, че българският малък и среден бизнес се ориентира все по-бързо и адекватно в ерата на онлайн търговията и е готов да излезе на нови пазари. Нашата задача е да му помогнем да е адекватен на изискванията на глобалните си партньори и крайните клиенти с бързи доставки, съгласно строгите регламенти.", коментира Веселин Стоянов, основател и управител на Transpress.

Веселин Стоянов, основател и управител на Transpress

Веселин Стоянов, основател и управител на Transpress


Освен със собствен лиценз за доставка до центровете на Amazon, Transpress оперира и през мрежата на своя партньор - логистичния гигант Dachser, който има специализирано звено за работа с Amazon. По този начин пратките на българските компании могат да бъдат ефективно управлявани и да достигат успешно в максимално съкратени срокове, което дава конкурентно предимство на изпращачите.

"Тази положителна тенденция е само едно от доказателствата, че онлайн търговията ще е основен фактор и за развитието на транспортния бранш през следващите години. През 2020 г. отчитаме над 20% ръст на куриерските пратки, което се дължи както на пазаруването в Интернет, така и на преминаването на много хора към домашния офис, обяснява Веселин Стоянов. - Темповете на растеж ще станат още по-динамични, но и изискванията на клиентите към качеството ще станат по-взискателни. Затова за е-търговците ще е от ключово да си изберат добър логистичен партньор", добавя той.

Transpress разполага с екип от над 600 служители и автопарк от над 250 автомобила, 11 логистични центрове у нас, а благодарение на партньорството си с международния гигант Dachser оперира в мрежа от 430 локации в цяла Европа. Transpress осигурява превоз на над 1 милион пратки годишно и пълна гама транспортни и логистични услуги. Има лидерска позиция на пазара на палетни пратки у нас, а под бранда Green Courier развива екологични куриерски услуги за бизнеса и хората.

При ръст от над 20% на всички видове пратки в мрежата за периода от януари до ноември 2020 г. спрямо същия период на 2019 г., Transpress успява да поддържа качество над световния стандарт - 98,5% от пратките са доставени в срок и без възражения до получателите. Това е и един от основните фактори за увеличението на клиентите на компанията с около 16%. С около 30% повече са и предоставените от Transpress складови услуги през 2020 г. "Ръстът е свързан с динамичната среда по време на COVID-19 кризата и нуждите на бизнеса от рязко намаляване или увеличаване на ползваните пространства", добавят от компанията.

"Аутсорсването на складовите услуги буквално спаси бизнеса на наши клиенти в тези предизвикателни времена. Гъвкавостта и възможността да заплащат само това, което ползват, е огромно предимство, което ще бъде все по-значимо и предпочитано вбъдеще. Такава от години е тенденция на Запад, време е да дойде и у нас", категоричен е Веселин Стоянов.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X