Ит Лидери

Schwarz IT България обединява ИТ обслужването на голямата търговска група

Владимир Владков

България е избрана от германската група Schwarz, която е собственик на магазините Kaufland и Lidl, за старта на новия ИТ хъб, наречен Schwarz IT България. Новата компания обединява 250 специалисти от досегашната Kaufland IT Services и още 65 човека от Lidl Digital, който беше неразделна част от Lidl България, обясни Михаил Петров, главен изпълнителен директор на новата ИТ компания с дългогодишна кариера в Kaufland IT Services. По отношение на търговията Kaufland и Lidl остават конкуренти, но разработката на софтуерни продукти и услуги ще бъде съсредоточено в новата структура. рамо до рамо с останалите ИТ центровете на групата, Schwarz IT България ще обезпечава ИТ дейностите на водещата ритейл група Schwarz", добави той.

Компанията вече е кандидатствала пред Министерството на икономиката за инвеститор Клас А, като е обещала да открие поне 100 работни места през следващите 3 години. Според Петров обаче, тази цел със сигурност ще бъдат надхвърлена скоро, тъй като само през първите няколко седмици компанията е назначили 43 нови специалисти.

Търговци със собствен ИТ екип
Групата Schwarz е собственик и на Lidl, и на Kaufland, като общият годишен оборот на 12 500 магазина в 33 държави надхвърля 113 милиарда евро, което я превръща в най-голямата търговска група в Европа. Общо 1300 са супер и хипер маркети Kaufland, a останалите над 11 200 търговски обекта са на Lidl от типа "смарт дискаунтър", обясни Петров. "Общо 458 000 служители работят в групата Schwarz, като те обслужват над 7,5 милиарда клиенти на година. Огромна е нашата отговорност като ИТ екип към всеки един от тези служители и техните семейства", допълни той.

Освен двете търговски вериги от няколко години в групата Schwarz e и дружеството за преработка на отпадъци Pre Zero, което според предварителните планове ще се превърне в най-мащабната организация в Европа в тази област. Групата включва и Schwarz Produktion, която има сериозни производствени мощности за сладолед, безалкохолни напитки, шоколади, както и завод за хлебни изделия.

Защо Schwarz избира именно България?
Решението на германските собственици да изберат локация за новия си ИТ център е рационално, а не емоционално, като се вземат предвид редица критерии. "Убедихме ги да направят своят инвестиция именно тук, защото имаме силни университети, подготвящи отлични кадри, включително в областта на изкуствения интелект и Големите данни, нашите специалисти в ИТ сектора, свободното бораване с чужди езици, часовата зона, и не на последно място, културните сходства със германските собственици, коментира Михаил Петров. - Двойно искам да подчертая. Ние не сме shoring център за евтина работна ръка, тъй като България не е евтина дестинация. По дадени позиции със сходна квалификация нетното възнаграждение в България е по-високо от това на кадри в Централна Европа, включително от Германия. Това, че Schwarz избра да създаде ИТ центъра си именно тук е голяма атестация за България като ИТ дестинация", добави той.

Структура на Schwarz IT България
Новата компания ще има общо 6 звена:
  1. Екип от програмисти, разработчици с компетенции в редица области, включително мобилни приложения (iOS и Android), програмния език ABAP, създаден и използван от SAP, като редица приложения на SAP стоят в основата на управлението на бизнес процесите в търговските вериги
  2. Екип за Големи данни. В него вече има над 30 човека, работещи за групата. "Нашите български университети, особено Факултетите по математика и информатика, създават изключително квалифицирани кадри в областта на изкуствения интелект и Big Data", заяви Михаил Петров.
  3. Екип, поддържат ежедневния онлайн бизнес, съсредоточен в звеното Lidl Digital
  4. StackIT. Това е частен облак на групата, който тепърва ще се развива. Идеята е той да не остане само облак, обслужващ вътрешните нужди на групата от облачни услуги, а и да започне да продава облачни услуги на външни клиенти. "Искаме да се превърнем в конкурент на MS Azure, AWS, Google Cloud. Ще работим по конкретни облачни продукти именно в България, като нашето предимство е, че сме европейска компания с центровете за данни на територията на Европа и спазваме всички изисквания към данните по регламента GDPR", заяви Петров.
  5. Петият елемент е ИТ инфраструктурата, без чиято надеждна работа не могат да се изпълняват никакви приложения и процеси.
  6. Екипи по поддръжка, предоставящи технологична поддръжка от второ и трето ниво.

Ценностите на Schwarz IT България и нейния шеф
"Ние сме резултатно ориентирана организация, като се стремим да намерим най-оптималното ИТ решение на съществуващ проблем. Но освен това ние сме визионери, стремим се да създадем най-добрите решения с поглед в бъдещето. Освен това ги създаваме с много голям ентусиазъм, а същевременно ги разработваме съвместно с нашите партньори, за да сме сигурни, че ще им вършат работа", коментира Михаил Петров.

Той, от своя страна, също има свои лични каузи. От много години насам той е приел за своя кауза да помага на жените да се развиват в технологичните професии. И в момента около 40% от личния състав на Schwarz IT България са дами, като те участват и в ръководството на компанията.
"Втората ми лична цел е връщане на български специалисти в България. Досега сме успели да върнем 12 висококвалифицирани кадри от Англия, от САЩ (Силициевата долина), от Германия, от Италия. Това не са гастербайтери, които са заминали само да се пробват. Това са са хора със семейства, работили дълги години в реномирани компании, които вече са си устроили живота там, децата им ходят на училище. След като сме успели да убедим 12 човека да се върнат у нас и да плащат данъци в България, значи сме на път", убеден е Петров.
Третата му е цел е компанията да създава продукти и услуги с голяма добавена стойност. "Никога не сме искали да станем shoring центъра, работещ на принципа на Call центровете", заяви Петров.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X