Бизнес

Инвеститори от Шънджън ще дадат $15 млрд. за марката Honor

Владимир Владков

Huawei е близо до сделка за продажбата на активите, свързани с фокусираната върху младежката аудитория марка Honor, на група, водена от дистрибутора на мобилни апарати Digital China и на правителството на Шънджън за CNY100 млрд. ($15.1 млрд.), обяви Reuters,

Сделката, която евентуално ще бъде обявена тази неделя, покрива самата марка Honor, научно-развойните звена и управлението на веригата за доставки.

Digital China, дистрибутор на устройства Honor, ще вземе почти 15% дял след продажбата, като най-малко три инвестиционни компании, подкрепени от правителството на Шънджън, ще притежават по 10% до 15%, съобщи Ройтерс.

Huawei отказа да коментира статията.

В средата на октомври информационната агенция съобщи, че китайският мобилен гигант е започнал преговори с няколко компании за продажбата на активите на Honor.

Съобщава се, че продажбата е опит да пренасочи бизнеса си със смартфони към модели от по-висок клас, които в момента се доставят под основната марка Huawei. Дори новите китайски собственици да не бъдат обект на забраната, наложена на Huawei от САЩ, за доставка на някои компоненти, те вероятно ще продължат да бъдат въвлечени в продължаващата технологична война.

Изправени пред нови търговски санкции в САЩ, глобалните доставки на смартфони на Huawei през третото тримесечие са намалели с 23% на годишна база до 51,7 милиона, като моделите Honor представляват около една четвърт от общия брой, показват данни на Canalys.

Изправена пред нови търговски санкции от САЩ, Huawei не успява да продава същото количество смартфони, като регистрира 23% спад за Q3 на годишна база до 51.7 милиона устройства, като моделите на Honor държат една четвърт от тези продажби, показват данните на Canalys.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X