Ит Лидери

Властите в САЩ може да отделят от Google браузъра Chrome и рекламния бизнес

Александър Главчев

Интернет гигантът Google може да се лиши от своя знаков браузър Chrome по решение на Министерството на правосъдието и на Генералната прокуратура на САЩ. Според изданието Politico част от рекламния му бизнес може също може да бъде отнета от компанията.

Потенциалното разделяне на Google е свързано с това, че в началото на октомври 2020 г. Антимонополният подкомитет на Камарата на представителите на САЩ (долната камара на парламента на САЩ) официално призна Google за монопол, заедно с Apple, Facebook и Amazon. Представители на подкомисията заявиха в прав текст, че тези компании просто трябва да бъдат разделени на няколко по-малки. Документът, съдържащ доказателства за вина на компаниите за монополизирането на редица пазари, е с обем 449 страници.

Отделянето на Chrome и рекламния бизнес от Google няма да е безплатно. Според Politico интернет гигантът може да бъде принуден да ги продаде.

Министерството на правосъдието заведе дело срещу компанията, което ще започне през идните седмици. Точната дата на изслушването все още не е определена. Причината за това е, че Google отказва да поддържа т.нар. бисквитки (cookies) от трети страни в своя браузър. Също така компанията е обвинявана и, че популяризира собствените си продукти, като ги поставят на първите редове с резултати от търсения.

Освен това там считат, че интернет гигантът в обозримо бъдеще Google може да засили монополната си позиция на световния пазар. За това може да спомогне придобиването на производителя на носима електроника Fitbit. За сделката се заговори още преди година, но засега тя все още не е реализирана, тъй като не всички регулатори са дали разрешение. Сред тях са антимонополните власти на Европейския, които трябваше да вземат решение за съдбата на сделката още през септември 2020 г., но то бе отложене 23 декември.

Разделянето на Google може обаче да не се окаже ефективно. Според Григорий Бакунов, директор по разпространение на технологии в руската компания Яндекс, доминацията нa гиганта няма да намалее след продажбата на Chrome. "Единственото нещо, което ще се случи в подобна ситуация, е, че Google ще трябва да плаща на компанията Chrome за да може търсачката на Google да се ползва по подразбиране, посочва той. Chrome пък ще трябва да плаща малко Google, за да бъде предварително инсталиран заедно с Android."





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X