Бизнес

Пазарът на шлемове за виртуална реалност ще нарасне 1,5 пъти през 2021 г.

Александър Главчев

Засега основната област на приложение на VR технологиите са игрите, но много компании все повече ги използват при обучение на служители, сътрудничество, разработка и производство.

През 2020 г. продажбите на шлемове за виртуална реалност (VR) ще спаднат с 6,7%, но през следващата година пазарът отново ще започне да расте бързо и продажбите ще нараснат с 46,2 на сто, смятат анализаторите на IDC. Проблемите с доставките поради пандемията на коронавируса са възпрепятствали растежа на сегмента по-рано тази година и тогава потребителите изчакаха и пускането на нови модели.

Технологиите за виртуална реалност продължават да набират популярност. Докато игрите остават основното им поле на използване, много компании разширяват използването на такива решения в области като обучението, сътрудничеството, разработването и производството на служителите. До 2024 г. търговският сегмент на пазара ще нарасне до 53% (от 38% в момента).

Пазарът на шлемове за виртуална реалност ще нарасне 1,5 пъти през 2021 г.

Продажбите на продукти за виртуална реалност са спаднали през второто тримесечие на настоящата въпреки нарастващата популярност и голямото търсене на шлемове като Oculus Quest. Facebook остава безспорен лидер в този сегмент, но преустановяването на произовдството на Oculus Go вероятно ще позволи на други производители да намалят разликата, считат от IDC.

Продажбите на неавтономни шлемове също са спаднали, но това се дължи главно на намаляването на търсенето на PlayStation VR, тъй като потребителите очакват да бъде пуснат нов модел на игралната конзола. Продуктите без екран пък губят популярност и се продават най-вече на развиващите се пазари.

Пазарът на шлемове за виртуална реалност ще нарасне 1,5 пъти през 2021 г.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X