Ит Лидери

Google увеличава европейските цени на рекламите заради нови данъци

Владимир Владков

Изглежда, че Google ще увеличи цените на своите реклами заради новия данък за цифровите продажби, наложен европейските страни, съобщават от FT. В статията пише, че компанията е "съобщила на потребителите, че от ноември тя ще прибира допълнителна такса от рекламодателите, обслужващи Великобритания, Турция и Австрия". Тя ще покрива допълнителните регулаторни разходи в тези страни. Великобритания наложи 2%, докато Австрия я увеличи на 5%, така че Google увеличава цените си именно с такъв процентен пункт.

"Обикновено този вид увеличение на разходите се поемат от клиенти и подобно на други компании, засегнати от този данък, ние ще добавяме такса към нашите фактури от ноември, са заявили от Google за FT. - Ще продължим да плащаме всички дължими данъци в Обединеното кралство и да насърчаваме правителствата в световен мащаб да се съсредоточат върху международната данъчна реформа, вместо да прилагат нови, едностранни налози."

По този начин Google се опитва да каже, че "тази игра се играе от двама". Много е изкусително за правителствата да запълнят дупките в бюджетите си, като налагат на бизнеса допълнителни данъци, защото те могат да го представят като "отнемане на пари от ужасни, алчни капиталисти в името на обикновените потребители. Този разказ за Робин Худ може да бъде доста правдоподобен до момента, в който тези допълнителни разходи не се прехвърлят директно върху споменатите потребители.

Това не означава, че няма основателни опасения, че американските интернет гиганти не плащат жалки данъци върху своите международни печалби, благодарение на способността им постоянно да променят местоположението, в което реализират печалбата. Но никой не предполага, че това, което правят, е незаконно - те просто се възползват добре от легионите данъчни адвокати, с които разполагат.

Очевидно Amazon също опитва подобен ход, а можем да очакваме Facebook и останалите да направят същото. Европейската комисия напълно основателно разследва ефекта на монополите, които тези компании имат върху своите пазари, върху потребители в ЕС. Тя трябва да продължи да го прави, както и да се справя с данъчните вратички, но едностранните увеличения на данъците винаги ще се прехвърлят върху потребителите и тези, които ги налагат, го знаят.

Снимка на geralt от Pixabay.com




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X