Ит Лидери

Apple се опитва да навакса пазарен дял на развиващите се пазари

Владимир Владков

Тъй като има разлики между бизнес моделите на двете най-популярни операционни системи за смартфони в света, те никога няма да се конкурират за пазарен дял на едно и също ниво, Apple определено не е доволна от това колко нисък е нейният пазарен дял в някои нововъзникващи икономики. За една държава с някои от най-малко потребители на iOS - Индия - това може да се промени.

Apple за първи път ще може да отвори собствени магазини в страната, след като инвестира в местно производствено съоръжение. Правилото е само един аспект от протекционистичната политика на Индия, който в миналото е ограничавал достъпа на марката до нейния пазар от над един милиард потребители. Преди новото съоръжение да бъде пуснато в експлоатация, Apple трябваше да плаща и значителни вносни мита върху телефони за индийския пазар, което доведе до цена, недостъпна дори за богатите индийски потребители.
Infographic: Apple or Android Nation? Operating System Popularity Across Countries | Statista You will find more infographics at Statista

В момента собствениците на индийски iPhone представляват само 3 процента от всички потребители на смартфони - по-малко, отколкото в повечето африкански, латиноамерикански или югоизточни азиатски държави. При цена на произвеждания в Индия iPhone SE от около 484 долара, Apple се надява да увеличи продажбите когато пазарните сегменти от средния и премиум клас започват да растат. Компанията е постигнала пазарен дял между 10 и 20 процента в развиващите се икономики като Бразилия и Китай, но нейната система от една марка и една операционна система означава, че нейният пазарен дял е ограничен до около 60 процента дори на най-големите пазари като САЩ и Япония.

Снимка на Jan Vašek от Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X