Бизнес

Twitter обмисля да въведе абонаментен модел

Мария Динкова

Twitter активно търси нови източници на приходи от потребителите, включително обмисля възможността за въвеждането на абонаментен модел, заяви изпълнителният директор Джак Дорси. Това стана ясно, след като социалната мрежа понесе голям спад в ключовия си рекламен бизнес, пише CNN.

По време на обсъждането на резултатите на компанията от второто тримесечие Дорси допълни, че вероятно ще бъдат тествани различни подходи още тази година. Той потвърди, че компанията се опитва да диверсифицира своите източници на приходи, но дискусиите са в "много, много ранен етап".

Акциите на Twitter се увеличиха с 4% след обявяването на резултатите от тримесечието в четвъртък.

Подобно на своите конкуренти, компанията се фокусира върху предлагането на безплатна услуга и изкарва средства като позволява на брандовете да насочват рекламите си към милиони потребители.

"Ние искаме да се уверим, че всеки нов източник на приходи е допълнителен към нашия рекламен бизнес", посочва Дорси.

Плановете на социалната мрежа за развитие са сериозно критикувани, а много рекламодатели се оттеглят заради пандемията.

В четвъртък компанията обяви, че има 562 млн. долара приходи от реклама за второто тримесечие, което е 23% спад в сравнение със същото тримесечие предходната година.

Twitter също така понесе сериозен удар от участието на рекламодателите в бойкота на социалните мрежи, свързан с протестите срещу расовата дискриминация. От компанията обаче не уточняват до каква степен това се е отразило върху приходите й.

Докладът за резултатите идва след седмицата, която Дорси описва като "тежка", през която хакерска атака компрометирали редица профили, включително тези на Барак Обама, Джо Байдън, Илън Мъск и Джеф Безос.

"Чувстваме се ужасно за инцидента. Сигурността няма крайна точка, тя е постоянен процес... Ние ще продължим да я надграждаме, за да гарантираме защитите на нашите системи, а също така ще продължим да работим с външни фирми и с правоприлагащите органи", допълва изпълнителният директор.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X