Бизнес

Приходите на Microsoft се увеличават с 13% въпреки коронавируса

Мария Динкова

В сряда Microsoft представи резултатите от четвъртото фискално тримесечие, които се оказват по-добри от очакваното от анализаторите, пише CNBC. По данни на Refinitiv приходите на компанията достигат 38,03 млрд. долара спрямо прогнозираните 36.50 млрд. долара.

Като цяло приходите на технологичния гигант са се увеличили с 13% на годишна база през тримесечието, приключило на 30 юни. В предходните три месеца, когато влиянието на пандемията от коронавирус беше по-малко, приходите отбелязаха скок от 15%.

Облачният бизнес на Microsoft Intelligent Cloud, който включва публичния облак Azure, Windows Server, SQL Server, GitHub и корпоративните услуги, е постигнал приходи от 13, 37 млрд. долара. Това представлява увеличение от 17% на годишна база и надхвърля очакваните 13,11 млрд. долара от анализаторите. Ръстът при Azure отбелязва леко забавяне от 59% през предишното тримесечие на 47%, но от компанията не разкриват приходите в долари.

Капиталовите разходи достигат 5,8 млрд. долара, което е почти два пъти повече в сравнение с преди три години. Това се дължи на усилията на компанията да разшири инфраструктурата си с цел доставяне на Azure и своите онлайн услуги.

Сегментът Productivity and Business Processes, който обхваща Office, Dynamics и LinkedIn е отговорен за 11,75 млрд. долара. Приходите на LinkedIn бележат ръст от 10% - най-слабият след 2016 - като резулататът се дължи на по-слабия пазар на труда и по-малкото продажби на реклама. Освен това маркетингът за приложението Teams, което се конкурира със Slack, отчасти е причината за по-високите оперативни разходи в този сегмент.

Потребителският бизнес на компанията Personal Computing, който включва Windows, Surface и Xbox постига 12,91 млрд. долара приходи, което е 14% увеличение и надскача прогнозираните 11,48 млрд. долара. Xbox съдържанието и услугите постигнаха ръст от 65% заради рекордното потребление, докато хората останаха по домовете си.

В същото време продажбите на лицензи за търговските Windows устройствата са се свили с 4% - най-ниският ръст от 2016; докато лицензите за потребителските устройства са се повишили с 34%.

Като цяло приходите на компанията бяха слабо повлияни от промяната при стратегията за търговията на дребно на Microsoft. На 26 юни гигантът обяви, че ще затвори физическите си магазини, което ще доведе до еднократни разходи от 450 млн. долара или 5 цента за акция, преди данъците.

Също така през тримесечието компанията разки своя план за спирането на стрийминг услугата си за видеоигри Mixer и обяви придобиването на CyberX, Metaswitch и Softomotive. От Gartner посочват, че доставките на компютри - фактор в продажбите на Windows, са се върнали към годишния си ръст, след като през първото тримесечие отбелязаха спад заради пандемията.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X