Бизнес

Foxconn отбеляза 10 кратен спад на приходите

глав

Тайванската компания Hon Hai Precision Industry Co. (позната като Foxconn), най-големият производствен партньор на Apple и редица други световни марки, обяви че през първото тримесечие на настоящата година приходите ѝ са се свили с 89% до 2,1 млрд. тайнваски долара (70 млн. щатски долара).

Над половината от оборота на компанията идва от производството на смартфони и друга електроника за Apple и това е най-сериозният спад в историята ѝ, съобщи Bloomberg, цитирайки Юнг Лу, председател на борда на директорите на на Hon Hai.

Приходите на Foxconn за първата четвърт на настоящата година са спаднали с почти 12% до 929,7 млрд. тайвански долара (около 30 млрд. щ. долара). Свиването, според ръководството на компанията, е свързано с пандемията от Covid-19 и свързаното с нея спиране на производствените линии.

Според Юнг Лу пандемията вече е коствала на Foxconn поне 10 млрд. тайвански долара (334 млн. щ.д.), но част от тези разходи ще бъдат компенсирани от китайското правителство. Според председателя на борда на компанията обаче, най-лошото време е минало. Остава обаче неизвестността с търсенето на електроника на световния пазар, което също отбеляза спад заради коронавируса.

За второто тримесечие на 2020-та се очаква спадът да се измерва в едноцифрени проценти спрямо аналогичния период на миналата година. За компанията това ще е трето поред тримесечие на спад на приходите.

Пандемията и свързаните с нея карантинни мерки по целия свят са довели до рязък спад на търсенето на електроника. По думите на Юнг Лу много партньори на Apple са били принудени да прекратят производството на нейни продукти, заради затварянето на всичките ѝ 42 магазина в Китай. След това подобни мерки бяха въведени и други нейни търговски обекти по света.

За Hon Hai и други подобни подизпълнители кризата е довела до прекъсвания на веригите на доставки и ръст на цените на компонентите. Въпреки че компанията е успяла да възстанови работата на основните си мощности още в средата на март, ситуацията е довела до сериозни финансови последици.

Занапред ефектите от кризата ще се усещат през лятото и есента. Вече се очаква например, че новото поколения смартфони на Apple ще види бял свят с няколко седмици по-късно спрямо обичайното. Несигурната ситуация вероятно стои и в основата на това, че този месец за първи пъти от над десетилетие Apple не представи своята традиционна пазарна прогноза.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X