Бизнес

Facebook продължава да разширява потребителската си база

Иван Гайдаров

След като в последните няколко месеца главният изпълнителен директор на Facebook – Марк Зукърбърг – трябваше да се явява пред всевъзможни институции, за да защити компанията си, е цяло чудо, че инвеститорите продължават да имат доверие в него. Сега става ясна и най-вероятната причина за това – социалните платформи на интернет гиганта продължават да разширява потребителската си база.

В сряда, компанията отчете силни резултати за третото тримесечие на годината, доказвайки, че потокът нови потребители към приложенията ѝ не секва и вече над 2.8 милиарда души използват една от социалните ѝ платформи дневно. През това тримесечие Facebook е добавила над три милиона потребители само в САЩ и Канада – най-сериозен ръст от скандала с Cambridge Analytica насам.

Размерът на потребителската база на Facebook очевидно продължава да отговаря на нуждите на рекламодателите. Приходите от реклама на социалната мрежа достигат 17,4 милиарда долара и надхвърлят очакванията на Уолстрийт, макар че ръстът се забавя с 1% в сравнение с предходното тримесечие. Капиталовите разходи също са по-ниски, отколкото анализаторите предвиждат, което води до стабилен нетен доход.

Коментарът на ръководството също е приет добре, което става ясно от пет процентовия ръст в цените на акциите на компанията. Според коментаторите това се дължи и на заявката на Зукърбърг да продължи да допуска политическа реклама във Facebook – нещо, което Twitter например се кани да забрани.

Очакваното намаление на приходите се оказва по-малко от първоначално обявеното, което също може да радва инвеститорите. От компанията обаче са категорични, че промяната в начина на насочване на рекламите може да доведе до по-изразено забавяне на растежа през следващото тримесечие. Това, по думите на Зукърбърг, ще бъде цената на засиления фокус на социалната платформа върху поверителността на потребителските данни.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X